Jan Mickos Nixun hallinnoitujen palvelujen johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

Nixu Oyj, Lehdistötiedote, 12.8.2021 kello 8.31

Pitkän uran kyberturvan parissa tehnyt Jan Mickos on nimitetty Nixu Oyj:n hallinnoitujen palvelujen liiketoiminta-alueen johtajaksi ja Nixun johtoryhmän jäseneksi. Jan raportoi Nixun toimitusjohtajalle Petri Kairiselle. Jan aloittaa tehtävässään 8.9.2021.

Jan Mickos tulee Nixulle globaalilta IT-palveluyhtiö CGI:ltä, jossa hän on työskennellyt noin 20 vuotta johtotehtävissä. Viimeksi Jan toimi tehtävässä VP Cyber security johtaen CGI:n kyberturvallisuuspalveluita Suomessa ja Baltiassa.

Uudessa roolissaan Jan johtaa Nixun hallinnoitujen palvelujen liiketoiminta-aluetta, joka vastaa Nixun hallinnoitujen teknologiapohjaisten kyberturvapalvelujen tuotannosta, kehittämisestä sekä kumppanihallinnasta. Nixu toimittaa asiakkailleen hallinnoituja palveluja mm. kybermurtojen havainnointiin ja mitigointiin, kyberuhkien tunnistamiseen, haavoittuvuuksienhallintaan sekä digitaalisten identiteettien hallintaan. Hallinnoidut palvelut muodostivat vuonna 2020 noin 20 % Nixun liikevaihdosta, ja Nixun strateginen tavoite on kasvattaa tätä osuutta voimakkaasti osana tavoitettaan olla kokonaisvaltainen kyberturvakumppani yritysasiakkailleen.

Kuva: Jan Mickos

”Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme toivottaa Janin tervetulleeksi kansainväliseen kyberturvaperheeseemme. Hänellä on laaja kokemus johtotehtävistä kyberturva-alalla ja vahva, monipuolinen osaaminen kyberturvan - ja erityisesti hallinnoitujen kyberturvapalvelujen parissa. Jan tuo arvokasta osaamista johtoryhmäämme jatkaessamme kasvupolkuamme. Jan on myös arvostettu ihmisjohtaja, mikä on meille tärkeää rakentaessamme parasta työpaikkaa kyberturva-ammattilaisille”, sanoo Petri Kairinen Nixun toimitusjohtaja.

”Nixussa minua kiehtoi mahdollisuus jatkaa uraani yrityksessä, joka on erikoistunut kyberturvaan ja jolla on erinomaiset edellytykset kasvaa edelleen eurooppalaisena yritysten kyberturvakumppanina. Digitalisoituvien yritysten on tärkeää havaita heihin kohdistuvat tietomurrot ja erityisesti reagoida niihin oikein. Toisaalta hallinnoidut palvelut digitaalisen identiteetin ympärillä tulevat varmasti tulevaisuudessa korvaamaan lukuisat nyt kehitetyt räätälöidyt ratkaisut erilaisissa digipalveluissa”, kertoo Jan Mickos.

Nixun johtoryhmä 8.9.2021 alkaen:

• Petri Kairinen, toimitusjohtaja (Chief Executive Officer)
  • Björn-Erik Karlsson, johtaja, asiantuntijapalvelut (Business Area Lead, Expert Services)
  • Mats Lindgren, johtaja, markkinalaajentuminen (Business Area Lead, Market Expansion)
  • Jan Mickos, johtaja, hallinnoidut palvelut (Business Area Lead, Managed Services)
  • Valtteri Peltomäki, johtaja, asiakaskokemus (Business Area Lead, Client Experience)
  • Pietari Sarjakivi, johtaja, innovaatiot (Business Area Lead, Labs)
  • Janne Kärkkäinen, talousjohtaja (Chief Financial Officer)
  • Katja Müller, henkilöstöjohtaja (Chief People Officer)

Toimitusjohtaja Petri Kairinen, Nixu Oyj
puhelin +358 40 832 1832, sähköposti: petri.kairinen@nixu.com

Nixu tarjoaa kyberturvapalveluita, missiona pitää digitaalinen yhteiskunta toiminnassa. Intohimomme on auttaa organisaatioita hyödyntämään digitalisaatio turvallisesti. Tuotamme yhdessä asiakkaidemme kanssa käytännönläheisiä ratkaisuja liiketoiminnan jatkuvuuden, digitaalisten palvelujen helpon saatavuuden ja tietosuojan varmistamiseksi. Haluamme olla paras työpaikka noin 400 kyberturva-ammattilaisen tiimillemme, joka tekee työtä käytännönläheisten ratkaisujen löytämiseksi. Nixun juuret ovat Pohjois-Euroopassa, mutta palvelemme asiakkaitamme ympäri maailman. Nixun osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla.