Kansainvälistä tietoturvaosaamista kyberturvayhtiö Nixu Oyj:n hallitukseen

Nixu Oyj, lehdistötiedote 14.4.2020 kello 11.00

Nixun yhtiökokous valitsi hollantilais-amerikkalaisen tietoturva-ammattilaisen Jaya Baloon hallituksen uudeksi jäseneksi 7.4.2020 pidetyssä yhtiökokouksessa.

Jaya Baloo on tietoturvayhtiö Avastin tietoturvallisuusjohtaja (CISO). Hän aloitti Avastin palveluksessa lokakuussa 2019. Hän toimi aiemmin Alankomaiden suurimman teleoperaattorin KPN:n tietoturvallisuusjohtajana. Toimessaan hän perusti turvatiimin ja johti tätä tiimiä, jonka parhaita käytäntöjä, strategiaa ja menettelytapoja pidetään nykyään maailman johtavina. Ennen tätä hän toimi johtajana Verizonissa ja teknisen turvallisuuden asiantuntijana France Telecomissa.

Jaya Baloo on valittu maailman sadan johtavan CISOn listalle, ja hän kuuluu maailmanlaajuisesti tietoturva-alan sadan huippuvaikuttajan joukkoon. Vuonna 2019 voittoa tavoittelematon, teknologia-alan monimuotoisuutta edistävä Inspiring Fifty nimesi hänet yhdeksi viidestäkymmenestä Alankomaiden inspiroivimmista naisista, jotka ovat tehneet naisten roolin näkyvämmäksi teknologia-alalla.

Jaya Baloo

Kuva: Jaya Baloo on toiminut yli 20 vuotta tietoturva-alalla keskittyen verkkoarkkitehtuurin turvallisuuteen.

Nixun hallituksen puheenjohtaja Kimmo Rasila kommentoi: ”Olen iloinen voidessani toivottaa Jayan tervetulleeksi Nixun hallitukseen. Hän tuo Nixuun vankan, yli kahden vuosikymmenen kokemuksen kyberturva-alalta ja huippuluokan asiantuntemusta. Olen myös tyytyväinen, että Nixun hallituksessa on nyt tasapainoinen sukupuolijakauma. Nixusta on tulossa yhä yleiseurooppalaisempi yritys, ja Jayan myötä saamme vahvaa keskieurooppalaista näkemystä hallitukseemme. ”

Rasila lisää: ”Hyödynnämme hallituksen jäseniemme asiantuntemusta ja diversiteettiä auttaaksemme Nixua kasvamaan ja kehittymään yhä kokonaisvaltaisemmaksi, eurooppalaiseksi kyberturvan palveluyhtiöksi. Olemme vakuuttuneita siitä, että Jayan näkemykset ja kokemukset ovat suureksi hyödyksi Nixulle."

Jaya Baloo kertoo: ”Olen erittäin ylpeä Nixun hallituksen jäsenyydestä. Nixun missio “pitää digitaalinen yhteiskunta toiminnassa” on tärkeämpi kuin koskaan aiemmin yhteiskunnassamme. Odotan innolla yhteistyötä hallituksen jäsenten ja kaikkien nixulaisten kanssa.”

Suomessa yli 30 vuotta sitten perustettu Nixu on kasvanut ja kehittynyt kansainvälisenä kyberturvayhtiönä erityisesti viimeisen viiden vuoden aika. Nixun kansainvälistyminen lähti toden teolla käyntiin vuonna 2015 päätöksestä perustaa tytäryhtiö Alankomaihin. Vuosien varrella Nixu on laajentunut myös Ruotsiin ja Tanskaan yritysostojen avulla.

Tänä päivänä Nixu on yksi suurimmista eurooppalaisista kyberturvapalveluihin erikoistuneista palveluyrityksistä. Nykyisin Nixun Alankomaiden tiimillä on toimipisteet Amsterdamissa ja Haagissa, joista käsin he työskentelevät päivittäin sekä kansallisissa ja kansainvälisissä asiakastoimeksiannoissa.

Toimitusjohtaja Petri Kairinen, Nixu Oyj
puhelin +358 40 832 1832, sähköposti: petri.kairinen@nixu.com

Nixu tarjoaa kyberturvapalveluita, missiona pitää digitaalinen yhteiskunta toiminnassa. Intohimomme on auttaa organisaatioita hyödyntämään digitalisaatio turvallisesti. Tuotamme yhdessä asiakkaidemme kanssa käytännönläheisiä ratkaisuja liiketoiminnan jatkuvuuden, digitaalisten palvelujen helpon saatavuuden ja tietosuojan varmistamiseksi. Haluamme olla paras työpaikka yli 400 kyberturva-ammattilaisen tiimillemme, joka tekee työtä käytännönläheisten ratkaisujen löytämiseksi. Nixun juuret ovat Pohjois-Euroopassa, mutta palvelemme asiakkaitamme ympäri maailman. Nixun osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla.