Nixu laskee taloudellista ohjeistustaan vuodelle 2021

Nixu Oyj Pörssitiedote 23.6.2021 kello 9.00

Nixu Oyj muuttaa taloudellista ohjeistustaan:

Uusi ohjeistus vuodelle 2021:
Nixu arvioi liikevaihtonsa pysyvän samalla tasolla ja käyttökatteen heikkenevän tilikaudesta 2020.
Samalla yhtiö lisää kasvupanostuksia.

Edellinen ohjeistus vuodelle 2021:
Nixu arvioi liikevaihtonsa kasvavan orgaanisesti ja käyttökatteen paranevan tilikaudesta 2020.
Samalla yhtiö lisää kasvupanostuksia.

Vuonna 2020 Nixun liikevaihto oli 53,3 miljoonaa euroa ja käyttökate 2,9 miljoonaa euroa.

Vuoden 2021 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana Nixu uudisti toimintamalliaan ja muutti organisaatiorakennettaan kansainväliseksi. Ensimmäisen puolivuosikauden aikana muutos, yhdessä arvioitua pienemmän henkilöstömäärän kanssa, hidasti jonkin verran liiketoiminnan kehitystä. Samalla se lisäsi uuden kansainvälisen toimintamallin konsernilaajuiseen käyttöönottoon liittyviä kuluja. Pidemmällä aikavälillä uuden toimintamallin arvioidaan tehostavan yhtiön toimintaa.

Lisäksi käyttökatetta rasittaa kertaluonteinen kustannus 2020 vastaanotettuihin Hollannin COVID-19 NOW-tukiin liittyen. Viranomaisten suorittaman lopullisen arvioinnin perusteella tukien ehdot eivät täyttyneet ja tuet täytyy palauttaa. Tuki paransi vuoden 2020 käyttökatetta 0,3 miljoonaa euroa ja heikentää vuoden 2021 käyttökatetta vastaavasti.

Yhtiö arvioi markkinoiden kysynnän kasvavan entisestään jälkimmäisen puolivuosikauden aikana maissa, joissa Nixulla on toimintoja. Yhdessä lisääntyneiden rekrytointien kanssa Nixu odottaa liikevaihdon kasvavan toisella vuosipuoliskolla.

Nixu julkaisee puolivuosikatsauksensa 12.8.2021.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Petri Kairinen, Nixu Oyj
puhelin +358 40 832 1832, sähköposti: petri.kairinen@nixu.com

Jakelu:
www.nixu.com/fi

Nixu tarjoaa kyberturvapalveluita, missiona pitää digitaalinen yhteiskunta toiminnassa. Intohimomme on auttaa organisaatioita hyödyntämään digitalisaatio turvallisesti. Tuotamme yhdessä asiakkaidemme kanssa käytännönläheisiä ratkaisuja liiketoiminnan jatkuvuuden, digitaalisten palvelujen helpon saatavuuden ja tietosuojan varmistamiseksi. Haluamme olla paras työpaikka noin 400 kyberturva-ammattilaisen tiimillemme, joka tekee työtä käytännönläheisten ratkaisujen löytämiseksi. Nixun juuret ovat Pohjois-Euroopassa, mutta palvelemme asiakkaitamme ympäri maailman. Nixun osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla.