Amiraali Juhani Kaskeala Nixun hallitukseen

Report this content

Nimitys vahvistaa Nixun pyrkimyksiä nousta Pohjois-Euroopan merkittävimmäksi tietoturva-konsulttiyhtiöksi

Pohjoismaiden suurin tietoturvakonsultointiin erikoistunut asiantuntijayritys Nixu Oy on kutsunut hallituksensa jäseneksi amiraali Juhani Kaskealan 22.3.2012 alkaen. Juhani Kaskeala tuo organisaatioon laaja-alaista kyberpuolustuksen ja turva-alan osaamista sekä auttaa yritystä kartuttamaan yhteiskunnallisia ja kansainvälisiä verkostoja, kun voimakkaasti kasvava Nixu hakee uusia markkinoita Pohjois-Euroopasta.

”Juhani Kaskeala on johtanut maamme suurinta turva-alan organisaatiota, Suomen puolustusvoimia. Hänen avullaan saamme aivan uudenlaista näkökulmaa ja osaamista Nixun hallitukseen kansainvälistymispyrkimyksissämme. Suomalaista tietoturvaosaamista arvostetaan maailmanlaajuisesti ja meillä on luottamuspääomaa, jonka turvin on mahdollista kasvaa Pohjois-Euroopan johtavaksi tietoturvaorganisaatioksi. Kaskealan kokemus ja kontaktit ovat merkittävässä roolissa tavoitteidemme saavuttamisessa”, Nixun hallituksen puheenjohtaja Kimmo Rasila toteaa.

Toimialalla on noussut esiin tarve tarkastella tietoturvaa entistä laajemmasta näkökulmasta. Perinteisesti tietoturva on mielletty tekniseksi, yksittäisten kohteiden turvaamiseksi, mutta nykyään tietoa ja yritysten toimintakykyä on turvattava laajemmin ja entistä korkeammalla tasolla. Tietoturva on nyt koko organisaation tietovastuuta, jolla on usein myös yhteiskunnallinen ulottuvuus, kun yritykset joutuvat entistä useammin organisoitujen tietoturvahyökkäysten kohteeksi.

”Olen seurannut aitiopaikalta sekä Suomessa että kansainvälisesti turvallisuuden nousemista merkittävään rooliin, kun yhteiskunnan ja yritysten toiminta on yhä enemmän tieto- ja verkkoriippuvaista. Nixu tekee yritysten lähtökohdista merkittävää työtä suojatessaan elinkeinoelämän toimintakyvyn jatkuvuutta. Nixulla on erittäin motivoitunut henkilöstö ja innostava ilmapiiri. On hienoa olla mukana kasvattamassa yritystä merkittäväksi kansainväliseksi toimijaksi”, Juhani Kaskeala sanoo.

Nixu panostaa organisaationsa osaamisen kehittämiseen ja kyvykkyyden kasvattamiseen vahvasti, sillä se haluaa ottaa laajan vastuun asiakasorganisaatioidensa toimintakyvyn turvaamisesta tietovastuun alueella. Yritys edustaa muun muassa kansainvälistä Information Security Forumia (ISF) Suomessa ja kouluttaa henkilöstöään kansainvälisissä alan ohjelmissa.

Lisätietoja:

Nixu Oy

Hallituksen puheenjohtaja Kimmo Rasila
kimmo.rasila (at) execnet.fi

Nixu on Pohjoismaiden suurin tietoturvakonsultointiin erikoistunut asiantuntijayritys. Nixu ohjeistaa, rakentaa, kehittää ja tarkastaa asiakkaidensa tietoturvaa riippumattomana neuvonantajana. Tavoitteena on varmistaa asiakkaiden toiminnan jatkuvuus sekä sähköisten palvelujen toimivuus ennakoimalla ja ehkäisemällä tietoturvaan liittyviä riskejä. Nixun yli 100 kokenutta tietoturvakonsulttia ja ohjelmistoammattilaista muodostavat Pohjoismaiden vahvimman tietoturvan osaamiskeskittymän. Yli 20 vuotta tietoturvan parissa toimineen Nixu Oy:n pitkien asiakassuhteiden salaisuuksia ovat syvällinen tekninen osaaminen ja intohimoinen suhtautuminen palvelun laatuun. Nixu palvelee vuosittain noin 150 asiakasta, kuten Eduskuntaa, F-Securea, TeliaSoneraa ja Konetta. Lisätietoja: www.nixu.fi.

Avainsanat: