Nobinalle uutta liikennettä HSL-alueella

HSL luottaa Nobinan osaamiseen joukkoliikenneoperaattorina ja on valinnut tämän ajamaan ja kehittämään joukkoliikennettä linjoilla, jotka ovat Nobinalle uusia. Nobina voitti kaksi uutta kaupunkiliikennesopimusta, joiden yhteisarvo on noin 50 miljoonaa euroa. Liikennettä tullaan ajamaan yhteensä 34 bussilla.

Liikenne alkaa 1. tammikuuta 2020. Sopimuksen pituudet ovat toisen sopimuksen osalta yksi vuosi ja toisen sopimuksen osalta seitsemän vuotta.

Uudet sopimukset tarkoittavat muun muassa sitä, että Nobina tulee ajamaan viittä sähköbussia Helsingissä. Suurin osa busseista on uusia ja niissä kaikissa on USB-latauspistokkeet.

– Olemme hyvin iloisia siitä, että HSL luottaa toimintaamme ja voimme yhdessä jatkaa Helsingin joukkoliikenteen kehittämistä, sanoo Nobina Finland Oy:n vt. toimitusjohtaja Jan Bosaeus.

Kilpailutuksen päätöksistä voi valittaa 30.4.2019 saakka.

Lisätietoja antavat:
Mattias Gelinder, Sijoittajasuhdepäällikkö, Nobina +46 72 96 70 261
David Erixon, Viestintäpäällikkö, Nobina +46 72 96 70 284

Nobinasta
Nobina on Pohjoismaiden suurin ja kokenein bussiliikenteen joukkoliikenneoperaattori. Nobinan erikoisaamista ovat markkinoiden ennakointi, tarjousten ja liikenteen suunnittelu sekä aktiivinen sopimussalkun hallinta. Nämä tekijät tekevät Nobinasta linja-autoliikenteen markkinajohtajan. Huolehdimme siitä, että lähes miljoona ihmistä pääsee joka päivä työpaikalleen, kouluun ja muihin aktiviteetteihinsa. Tuotamme bussiliikennettä Ruotsissa, Norjassa, Suomessa ja Tanskassa. Nobina ajaa lisäksi erityistä apua tarvitsevien joukkoliikennettä Samtransin liikemerkillä Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto on noin 10 miljardia SEK (2017/18), sillä on 11 000 työntekijää ja yhtiön pääkonttori on Solnassa, Tukholmassa. Lisätiedot: www.nobina.com.