Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen liputusilmoitus: PIMU Capital Oy:n omistus NoHo Partnersissa

NoHo Partners Oyj, Pörssitiedote, 4.3.2024 klo 17.10

NoHo Partners Oyj (Y-tunnus 1952494-7) (Yhtiö) on vastaanottanut 4.3.2024 arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Mikko Aartion välillinen omistusosuus Yhtiön osakkeista ja äänistä on laskenut alle 5 prosenttiin NoHo Partners Oyj:n osakkeista ja äänistä 4.3.2024. Osakkeet omistaa PIMU Capital Oy, joka on Mikko Aartion määräysvallassa.

Liputusilmoitus johtui NoHo Partners Oyj:n hallituksen päättämästä suunnatusta maksuttomasta osakeannista yhtiön toimitusjohtajalle ja varatoimitusjohtajalle osakepalkkiojärjestelmän kolmannelta 31.3.2023 päättyneeltä ansaintakaudelta ansaitun viivästetyn palkkion maksamiseksi. Osakeannin myötä NoHo Partners Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä nousi 21 009 715:een, kun merkityt osakkeet rekisteröitiin kaupparekisteriin 4.3.2024.

Mikko Aartio omistaa 100 prosenttia PIMU Capital Oy:stä.

Mikko Aartion ja PIMU Capital Oy:n osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Yhteenlaskettu %-osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen alle 5 % 0 % alle 5 % 21 009 715
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu) 9,46 % 0 % 9,46 %

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet

Osakesarja / osakelaji Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7) Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
FI4000064332 0 1 049 024 0 alle 5 %
A Yhteensä 1 049 024 alle 5 %

Tietoja liputusvelvollisesta:

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi %-osuus osakkeista ja äänistä %-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Osakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
Mikko Aartio 0 % 0 % 0 %
PIMU Capital Oy alle 5 % 0 % alle 5 %

Jarno Vilponen, talousjohtaja, puh. 040 721 9376

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin erikoistunut konserni ja pohjoiseurooppalaisen ravintolamarkkinan luova uudistaja. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana Nasdaq Helsinkiin listautunut yhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan.

Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 300 ravintolaa Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Sveitsissä. Tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Sea Horse, Stefan’s Steakhouse, Palace, Löyly, Friends & Brgrs, Campingen, Cock’s & Cows ja Holy Cow!. NoHo Partners työllistää sesongista riippuen noin 2 800 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna, ja yhtiön liikevaihto vuonna 2023 oli n. 370 miljoonaa euroa. NoHo Partnersin visiona on olla Pohjois-Euroopan johtava ravintolayhtiö. Lisätietoja osoitteessa noho.fi.