NoHo Partnersin liikevaihto helmikuussa 2022 oli yli 15 miljoonaa euroa ja liiketoiminnan operatiivinen kassavirta kääntyi positiiviseksi

PÖRSSITIEDOTE 11.3.2022 klo 9.30

NoHo Partners Oyj:n helmikuun 2022 liikevaihto oli yli 15 miljoonaa euroa kasvaen noin 90 prosenttia vuoden 2021 vertailujaksosta ja vastaten noin 90 prosenttia COVID-19-pandemiaa edeltävän vuoden 2019 vertailujaksosta. Liiketoiminnan operatiivinen kassavirta helmikuussa 2022 kääntyi positiiviseksi.

NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström:

”Liiketoimintamme palautui nopeasti rajoitusten lievennyttyä helmikuun puolessa välissä. Asiakaskysyntä, etenkin ruokaravintoloissa, palautui odotuksiammekin nopeammin ja liikevaihto ylitti aiemmin antamamme arvion 13–15 miljoonan euron liikevaihdosta. Kuukauden puolessa välissä rajoitusten lievennyttyä positiiviseksi kääntynyt liiketoiminnan operatiivinen kassavirta riitti kääntämään koko kuukauden kassavirran positiiviseksi.

Maaliskuun alussa poistuneet ravintolarajoitukset näkyivät ensimmäisenä viikonloppuna erityisen kovana kysyntänä viihde- ja yöravintoloissa. Tämän ja ruokaravintoloiden vahvan varaustilanteen ansiosta nostamme aiempaa liikevaihtoarviotamme maaliskuulta (yli 21 miljoonaa euroa) yli 23 miljoonaan euroon ja liiketoiminnan operatiivisen kassavirran osalta yli 3 miljoonaan euroon (2–3 miljoonaa euroa)."

Yhtiö tulee raportoimaan maaliskuun 2022 liiketoiminnan kehityksestä viikolla 15. Yhtiö raportoi liiketoimintansa kehittymisestä poikkeustilanteen aikana kuukausitasolla toistaiseksi.

Aku Vikström, toimitusjohtaja, NoHo Partners Oyj, puh. +358 44 235 7817
Jarno Suominen, varatoimitusjohtaja, toimitusjohtajan sijainen, NoHo Partners Oyj, puh. +358 40 721 5655

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 250 ravintolaa Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Stefan’s Steakhouse, Palace, Löyly, Hanko Sushi, Friends & Brgrs ja Cock's & Cows. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 2 100 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Yhtiö tavoittelee noin 400 miljoonan euron liikevaihtoa vuoden 2024 loppuun mennessä. Yhtiön visiona on olla Pohjois-Euroopan johtava ravintolayhtiö.