NoHo Partnersin tunnetut ravintolat avautuvat Messukeskuksessa – joka tapahtumalle ja vierailijalle jotakin

MEDIATIEDOTE 17.8.2023 KLO 14.00

Ravintolayhtiö NoHo Partners vastaa Helsingin Messukeskuksen ravintolatoiminnoista 1.7.2023 alkaen. Monivuotinen kumppanuus Messukeskuksen kanssa kattaa 15 erilaista ravintolaa sekä tapahtumakohtaisesti räätälöityjä ravintolapalveluja. Messukeskus on Suomen suurin messu-, kokous- ja kongressikeskus, jonka järjestämissä kotimaisissa sekä kansainvälisissä tapahtumissa vierailee vuosittain noin miljoona kävijää.

Messukeskuksen uudistunut ravintolamaailma pitää sisällään tuttuja ravintoloita kuten Helsingin Esplanadilla sijaitsevan ikonisen kahvilan pikkusisaren Lilla Strindbergin, laadukkaisiin ja kotimaisiin raaka-aineisiin vannovan hampurilaisketju Friends & Brgrs:in, aasialaisia makuja yhdistelevän Hanko Aasian sekä suositun ravintola Pihkan uuden konseptin Fair Buffet by Pihka sekä Pihka & Bar:in. Myös uusia ravintoloita on luvassa, kuten Rooftop Bistro & CafePaddington Pub ja Café Milano, jotka tarjoavat uudenlaisia ravintolaelämyksiä Messukeskuksen asiakkaille. Vierailun Messukeskuksessa voi päättää joka päivä avoinna olevaan Expo Open Lobbyyn, joka sijaitsee Restaurant Plattan ja Hotelli Holiday Inn:in välissä. Restaurant Platta tarjoaa aamiaista, lounaan ja á la carte-menun myös muille kuin Messukeskuksessa vieraileville. Tapahtumiin liittyvät palvelukokonaisuudet, tuotevalikoima sekä messuhallien ravintolat Café Solo ja Café Trio ovat myös läpikäyneet uudistuksen.

”Tavoittelemme kaikessa toiminnassamme korkeatasoista asiakaskokemusta tarjoamalla laadukkaita tuotteita ja palveluita. Osaava henkilökunta, helppous ja vaivattomuus sekä vastuullisuus ovat myös tärkeitä elementtejä toiminnassanne”, Messukeskuksen ravintolapalveluiden operatiivinen johtaja Toni Niemi kertoo.

Messukeskuksen uusi ravintolamaailma avautuu syyskuussa järjestettävän Habitaren yhteydessä, jolloin käyttöön otetaan myös digitaaliset liput paperisten lounas- ja kahvilipukkeiden sijaan. Tämä mahdollistaa asiakkaille modernin, joustavan ja ennen kaikkea helpon ostosten tekemisen. Samaan aikaan uudistuksella on myös positiivinen ympäristövaikutus paperijätteen vähentymisen myötä. Syyskuussa avattava portaali mahdollistaa sekä tuote- että arvollisten lippujen tilaamisen tapahtumakohtaisesti. Digitaaliset tilauspalvelut myös messujärjestäjille parantavat asiakaskokemusta ja nopeuttavat toimintoja.

Toni Niemi, Helsingin Messukeskuksen ravintoloiden operatiivinen johtaja, puh. 040 777 9246
Maria Koivula, johtaja NoHo Events, puh. 050 366 2382

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana Nasdaq Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 250 ravintolaa Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Sea Horse, Stefan’s Steakhouse, Palace, Löyly, Friends & Brgrs, Campingen ja Cock’s & Cows. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 2 300 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Yhtiö tavoittelee 400 miljoonan euron liikevaihtoa vuoden 2024 loppuun mennessä. Yhtiön visiona on olla Pohjois-Euroopan johtava ravintolayhtiö.