Sisäpiiritieto: Jarno Suominen nimitetty NoHo Partnersin toimitusjohtajaksi 1.9.2024 alkaen

NoHo Partners Oyj, sisäpiiritieto, 6.8.2024 klo 7.50

NoHo Partnersin hallitus on nimittänyt Jarno Suomisen NoHo Partners Oyj:n toimitusjohtajaksi 1.9.2024 alkaen. Nykyinen toimitusjohtaja Aku Vikström jatkaa tehtävässään Suomisen aloitukseen saakka.

Jarno Suomisella (s. 1972) on kattava kokemus ravintolatoimialalta, ja hän on työskennellyt yhtiön palveluksessa vuodesta 2005 toimien talousjohtajana vuosina 2005–2020. Suominen on työskennellyt NoHo Partnersin varatoimitusjohtajana vuodesta 2020, ja hän on samalla yhtiön Suomen maajohtaja ja Suomen johtoryhmän puheenjohtaja. Suominen on myös yhtiön merkittävä osakkeenomistaja.

”Jarno Suomisella on erittäin vahva ja monipuolinen kokemus ravintolatoimialalta, ja hän on ollut keskeisessä roolissa kasvattamassa NoHo Partnersia sen nykyiseen kokoluokkaan. Hänellä on myös vahva osaaminen ravintolatoimialan yritysjärjestelyistä ja sijoitustoiminnasta, johon uuden strategiamme mukaisesti keskitymme erityisesti kansainvälisen liiketoiminnan kasvun vauhdittamiseksi. NoHo Partnersin hallitus uskoo, että Jarno on paras henkilö johtamaan yhtiötä kohti sen seuraavia kasvutavoitteita luoden samalla myös jatkuvuutta yhtiön johtoon. Koko hallituksen puolesta toivotan Jarnolle menestystä uudessa tehtävässään”, sanoo NoHo Partnersin hallituksen puheenjohtaja Timo Laine.

”On kunnia tulla nimitetyksi NoHo Partnersin toimitusjohtajaksi. Yhtiö on merkittävä osa työhistoriaani jo lähes kahden vuosikymmenen ajalta, ja olen saanut olla mukana sen hienossa kasvutarinassa aina Restamaxin perustamisesta lähtien. NoHo Partnersilla on selkeä ja kunnianhimoinen kannattavan kasvun strategia, ja odotan, että pääsemme yhdessä tiimimme kanssa vahvistamaan edelleen asemaamme Pohjois-Euroopan johtavana ravintolatoimijana. Haluan lämpimästi kiittää NoHo Partnersin hallitusta luottamuksesta”, sanoo tuleva toimitusjohtaja Jarno Suominen.

Kuten 20.3.2024 tiedotettiin, NoHo Partnersin nykyinen toimitusjohtaja Aku Vikström jättää tehtävänsä siirtyäkseen Orkla Foods Europe Oy:n toimitusjohtajaksi. Vikström on toiminut NoHo Partnersin toimitusjohtajana vuodesta 2018.

”Aku Vikström on yhdessä johtoryhmämme kanssa tehnyt erinomaista työtä läpi vaihtelevien aikojen ja ollut keskeisessä roolissa luomassa NoHo Partnersin tarinaa sekä nostamassa meidät alamme kannattavimmaksi yhtiöksi ja halutuimmaksi työpaikaksi. Haluan koko hallituksen puolesta kiittää Akua erinomaisesta johtajuudesta ja panoksesta yhtiölle ja toivottaa kaikkea hyvää tulevaisuuteen”, sanoo Timo Laine.

NoHo Partners julkaisee vuoden 2024 puolivuosikatsauksensa tänään 6.8. n. klo 8.00. Yhtiö esittelee tuloksen analyytikoille, sijoittajille ja tiedotusvälineille samana päivänä klo 10.00 alkavassa webcastissa. Uuden toimitusjohtajan nimityksen myötä medialle ja analyytikoille tarjotaan mahdollisuus osallistua tulosinfoon paikan päällä Sanomatalossa, Flik Studio Eliel, 1. krs, Töölönlahdenkatu 2, Helsinki. Tavattavissa ovat hallituksen puheenjohtaja Timo Laine, toimitusjohtaja Aku Vikström sekä tuleva toimitusjohtaja Jarno Suominen. Pyydämme tilaisuuteen osallistuvia median edustajia ilmoittautumaan puhelimitse sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja Sanna Sandvallille, p. 040 760 0794. Tilaisuuden jälkeen medialla on mahdollisuus haastatteluihin paikan päällä tai puhelimitse. Ilmoittautumisen yhteydessä toivomme myös tietoa haastattelu- ja kuvauspyynnöistä.

Jarno Suomisen valokuvat ovat tämän tiedotteen liitteenä.

Timo Laine, hallituksen puheenjohtaja, p. 040 062 6064
Sanna Sandvall, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, p. 040 760 0794

Jarno Suominen

Syntynyt 1972
Suomen kansalainen

Keskeinen työkokemus

NoHo Partners Oyj, varatoimitusjohtaja, Suomen maajohtaja ja johtoryhmän puheenjohtaja 2020–
NoHo Partners Oyj, talousjohtaja 2005–2020
Hallman-yhtiöt, ravintolajohdon eri tehtäviä 1997–2004

Luottamustehtävät

Eezy Oyj, hallituksen jäsen 2019–2024
Smile Henkilöstöpalvelut, hallituksen puheenjohtaja 2018–2019 ja jäsen 2014–2017

NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin erikoistunut konserni ja pohjoiseurooppalaisen ravintolamarkkinan luova uudistaja. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana Nasdaq Helsinkiin listautunut yhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan.

Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 300 ravintolaa Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Sveitsissä. Tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Elite, Savoy, Teatteri, Sea Horse, Stefan’s Steakhouse, Palace, Löyly, Friends & Brgrs, Campingen, Cock’s & Cows ja Holy Cow!. NoHo Partners työllistää sesongista riippuen noin 2 800 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna, ja yhtiön liikevaihto vuonna 2023 oli n. 370 miljoonaa euroa. NoHo Partnersin visiona on olla Pohjois-Euroopan johtava ravintolatoimija. Lisätietoja osoitteessa noho.fi.