Suomalaisen teknologiayritys NL Acousticsin pääomistajaksi Teledyne

Report this content

Teledyne Technologies on hankkinut enemmistöomistuksen NL Acousticsista, edistyksellisiin akustisiin teknologiaratkaisuihin erikoistuneesta suomalaisesta kasvuyrityksestä.

Teledyne Technologies Incorporated (”Teledyne”) on hankkinut enemmistöomistuksen akustiseen teknologiaan erikoistuneesta suomalaisyritys Noiseless Acoustics Oy:sta (”NL Acoustics”). Globaalisti toimiva Teledyne on mahdollistavan tekniikan, kuten instrumentoinnin, digitaalisen kuvantamisen sekä ilmailu- ja puolustusalalla käytettävän elektroniikan asiantuntija. Lähes 15 000 henkeä työllistävän monialayrityksen liikevaihto oli vuonna 2021 4,61 miljardia ja liiketulos 624,3 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria. ”Olemme NL Acousticsilla innoissamme uusista mahdollisuuksista, joita entistä läheisempi kumppanuus Teledynen kanssa meille lähitulevaisuudessa tarjoaa. Voimme jatkossa sopia yhdessä parhaasta tavasta edetä ja hyödyntää molemminpuolisesti yhteisiä resurssejamme", NL Acousticsin toimitusjohtaja Kai Saksela kuvailee. “Olemme työskennelleet NL Acousticsin kanssa vuodesta 2019 lähtien ja olemme iloisia kumppanuutemme vahvistumisesta”, toteaa Rickard Lindvall, Teledyne FLIR Solutionsin General Manager. “Yhdessä Teledyne ja NL Acoustics tarjoavat laajan valikoiman ennakoivaan kunnossapitoon ja turvallisuuteen suunnattuja ratkaisuja, kuten akustisia kuvantamisjärjestelmiä sekä erilaisia vaarallisten kaasujen ja liekkien ilmaisemiseen tarkoitettuja laitteita.”

NL Acousticsin kasvutarina jatkuu uuden pääomistajan myötä vahvana
Vuonna 2015 nykyisen toimitusjohtajansa Kai Sakselan ja teknologiajohtajana toimivan Jonas Nybergin yhdessä perustama NL Acoustics on akustiseen teknologiaan erikoistunut yritys, jonka Suomessa suunniteltuja ja valmistettuja ultraäänikameroita hyödynnetään ennakoivassa kunnossapidossa mm. vikojen paikallistamiseen, tuotantoprosessien tehostamiseen sekä energian ja kustannusten säästämiseen. Yli 90 % NL Acousticsin tuotannosta suuntautuu vientimarkkinoille ja sen tärkeimmät asiakkaat ovat tällä hetkellä valmistavassa teollisuudessa sekä energia-alalla, vaikka myös uusia käyttökohteita löytyy jatkuvasti. Nopeasti viime vuosina kasvanut yritys työllistää tänä päivänä noin 50 henkilöä ja toimii Helsingin Pitäjänmäessä. "Teledyne-perheeseen kuuluminen tuo meille paljon synergiaetuja esimerkiksi tuotekehityksen, hankinnan ja tuotannon alueilla", sanoo Jonas Nyberg, NL Acousticsin teknologiajohtaja. "On hienoa päästä yhdistämään voimat Teledyne Flirin kanssa ja hyödyntää heidän usean vuosikymmenen asiantuntemustaan alan edistyksellisimpien ratkaisujen kehittämiseksi", hän jatkaa. Toimitusjohtaja Saksela ja teknologiajohtaja Nyberg jatkavat yrityksen vähemmistöosakkaina nykyisissä tehtävissään ja vievät yhdessä NL Acousticsin tiimin kanssa yrityksen kasvutarinaa eteenpäin. ”Jatkuvuus on avainasemassa; jatkamme tiiminä työskennellen asiakkaidemme ja kumppaneidemme palvelemiseksi aivan entiseen tapaan, mutta Teledynen tukemana”, toimitusjohtaja Kai Saksela tiivistää.

NL Acoustics tarjoaa akustista kamerateknologiaa hyödyntäviä ratkaisuja erityisesti energia-alan ja valmistavan teollisuuden tarpeisiin. Vuonna 2015 Helsingissä perustetun yrityksen globaali kumppaniverkosto toimii nykyään yli 50 maassa ja laajenee jatkuvasti vastatakseen kasvavaan kysyntään. NL Acousticsin suomalaisvalmisteiset akustiset kamerat paikantavat paineilmajärjestelmien vuotoja sekä sähkön tuotannossa ja jakelussa ilmeneviä osittaispurkauksia. Kameroiden edistyksellinen teknologia tarjoaa käyttäjilleen automatisoidun ongelmanratkaisun, selkeän vianmäärityksen sekä konkreettiset ohjeet huolto- ja korjaustoimenpiteitä varten. Lisätietoja osoitteessa https://nlacoustics.com/

Teledyne on johtava mahdollistavan tekniikan kuten edistyneen instrumentoinnin, digitaalisten kuvantamistuotteiden ja -ohjelmistojen sekä ilmailu- ja puolustuselektroniikan toimittaja. Teledyne toimii pääosin Yhdysvalloissa, Kanadassa, Isossa-Britanniassa sekä Länsi- ja Pohjois-Euroopassa. Lisätietoja osoitteessa https://www.teledyne.com/.

Lisätietoja:
Jenni Salomaa