NOKIAN RENKAIDEN YT-NEUVOTTELUT PÄÄTTYIVÄT

​Nokian Renkaiden Nokian-toimipaikkaa koskevat yt-neuvottelut päättyivät tänään.

Neuvottelujen tuloksena päätettiin irtisanoa yhteensä 19 henkilöä ja lomauttaa 37 henkilöä määräaikaisesti. Irtisanomiset ja lomautukset koskevat kaikkia henkilöstöryhmiä. Ratkaisulla sopeutetaan Nokian-tehtaan tuotannon ja tukitoimintojen henkilöstömäärä vastaamaan vakiintunutta vuorojärjestelmää.

Lisätiedot: Tekninen johtaja Esa Eronen, puh. 010 401 7281.

Jakelu: NASDAQ OMX ja keskeiset tiedotusvälineet

Nokian Renkaat keskittyy ainoana rengasvalmistajana maailmassa tuotteisiin ja palveluihin, jotka helpottavat ihmisten turvallista liikkumista pohjoisissa olosuhteissa. Innovatiivisia renkaita henkilö- ja kuorma-autoihin sekä raskaisiin työkoneisiin markkinoidaan pääosin alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat vaativat ajo-olosuhteet. Yhtiö kehittää tuotteitaan tavoitteenaan kestävä turvallisuus ja ympäristöystävällisyys tuotteen koko elinkaaren ajan. Nokian Renkaat omistaa Vianor-rengasketjun, johon kuuluu yli 600 myyntipistettä 19 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2009 oli noin 800 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 3.300. Nokian Renkaiden osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoja www.nokiantyres.com