Enemmän kantavuutta ja kestävyyttä: Uusi Nokian NTR 52 -eturengas toimii luotettavasti myös kilometrien karttuessa

Tiedote 15.1.2015

Enemmän kantavuutta ja kestävyyttä:
Uusi Nokian NTR 52 -eturengas toimii luotettavasti myös kilometrien karttuessa

Nokian Raskaat Renkaat tuo markkinoille uuden Nokian NTR 52 -eturenkaan keskipitkän ja pitkän matkan rahtiajoon ja linja-autoihin. Tämä etuakselille suunniteltu rengas täyttää uudet EURO 6 kantavuusvaatimukset ja sen kantavuusluokka on edeltäjäänsä Nokian NTR 32:ta korkeampi. Nokian NTR 52 on M+S -merkitty ja sopii erinomaisesti ympärivuotiseen käyttöön. Uuden rakenteensa ja pintakumiseoksensa ansiosta uutuusrenkaalla saavutetaan erinomainen ajotulos ja hyvä pito päätieolosuhteissa.

Nokian Raskaat Renkaat on kehittänyt täysin uudenlaisen pintakuvion. Renkaan pintakuvio on toteutettu uudenlaisella polveilevalla urakuvioinnilla. Uusi pintakuvio on mallisuojattu Euroopan alueella.

- Nokian NTR 52 tarjoaa erittäin hyvän kulutuskestävyyden. Kuluessaan renkaan ura muuttuu polveilevammaksi, mikä lisää ripojen sivusuuntaista tuentaa ja samalla parantaa ajovakautta. Uudenlaiset urat vähentävät myös kivien tarttumista uranpohjaan. Nämä ominaisuudet varmistavat, että rengas tarjoaa luotettavan toimivuuden myös kuluneena, kertoo Nokian kuorma-auton renkaiden tuotepäällikkö Teppo Siltanen.

Tasainen kulumismuoto yhdessä uuden rakenteen ja pintamallin kanssa varmistaa renkaalle pitkän käyttöiän ja enemmän ajokilometrejä. Alhainen vierintävastus puolestaan tuo säästöä polttoainekustannuksiin, ja varmistaa tasaisen ajonautinnon. Myös renkaan ajoääni on hiljainen, mikä tekee ajokokemuksesta entistä miellyttävämmän.

Turvallisuutta ja kulumisen seurantaa helpottaa Nokian Renkaiden kehittämä ja patentoima kulumisvaroitin (Driving Safety Indicator, DSI). Se osoittaa numeroin, kuinka monta millimetriä kulutuspintaa on jäljellä renkaan pääurissa.

Nokian NTR 52 on suunniteltu erityisesti Keski-Eurooppaan, Venäjälle ja Pohjoismaihin. Ensimmäiset kolme kokoa ovat saatavilla alkuvuodesta 2015:

• 315/70R22.5 156/154L (154/150M)
  • 315/80R22.5 156/154L (154/150M)
  • 295/80R22.5 152/148M

Turvallisuutta ja taloudellisuutta vaativaan ammattiajoon

Nokian kuorma- ja linja-auton renkaat kehitetään vaativaan ammattikäyttöön ja vaihteleviin oloihin mahdollistamaan turvallinen matkanteko kaikissa sää- ja tieolosuhteissa. Omissa testikeskuksissamme Ivalossa ja Nokialla testataan ajamisen ääritilanteita kaikkina vuodenaikoina.

Renkaita kehitetään ajamalla miljoonia kilometrejä eri käyttöympäristöissä ja kaikenlaisissa keleissä. Tiivis yhteistyömme liikennöitsijöiden ja kuljetusyrittäjien kanssa tarjoaa arvokasta käyttökokemusta suunnittelutyön tueksi. Monipuolisen testauksen tavoitteena on tarjota ammattiajoon markkinoiden turvallisimmat ja taloudellisimmat renkaat. Vahvalla osaamisellamme on pitkät perinteet. Kehitimme maailman ensimmäisen talvirenkaan raskaan liikenteen ammattilaisille vuonna 1934.

Kuvia: www.nokiantyres.com/nokianntr52

Lue lisää Nokian-tuotevalikoimasta:

Nokian Kuorma-auton renkaat

Katso video: http://youtu.be/iX54JZNF3Rc

Maailman ensimmäinen talvirengas 80 vuotta.

Katso video: http://youtu.be/N1M9BnqqHp8

Nokian Raskaat Renkaat
Teppo Siltanen
Tuotepäällikkö, Kuorma-auton renkaat