• Nokian Tyres/

Erikoisrenkaita erikoistarpeisiin – Nokian Renkaat laajentaa kuorma- ja linja-autonrenkaiden valikoimaansa kolmella uudella tuotteella.

Nokian Raskaat Renkaat, Nokia, 1. huhtikuuta 2022 – Vaikka maantiekuljetukset ovat nykyään usein kansainvälisiä, on rengasvalinnoissa yhä merkittäviä maakohtaisia eroja. Erilaiset tieolosuhteet, lainsäädännöt ja kulkuneuvot luovat paikallisia erikoistarpeita. Palvellakseen mahdollisimman monia ammattikuljettajia on Nokian Renkaat laajentanut hyötyajoneuvojen rengasvalikoimaansa kolmella uudella, omaan erikoistarpeeseensa vastaavalla rengaskoolla.

Vaikka leveät Super Single -perävaununrenkaat ovat monissa maissa suosituin valinta, vaativat raskaimmat perävaunut paripyöriä. Suomessa ja muualla pohjoismaissa laki sallii jopa 76 tonnin yhdistelmät, ja näitä raskassarjalaisia varten Nokian Renkaat tarjoaa nyt uutta Nokian Tyres Hakka Truck Trailer -renkaan kokoa 275/70R22.5.

“Esittelimme Nokian Tyres Hakka Truck Trailer -malliston kesällä 2021”, kertoo Nokian Renkaiden tuotepäällikkö Teppo Siltanen. ”Työkseen vaarallisia aineita, nesteitä tai massatavaraa haastavissa tie- ja sääoloissa kuljettavat ottivat uudet renkaat hyvin positiivisesti vastaan”

Uusi 275/70R22.5-rengaskoko on tarkoitettu paripyöräasennukseen raskaimmissa perävaunuissa. Sen vaikuttava käyttöikä, kevyt rullaaminen ja erinomainen pito jatkavat Nokian Tyres Hakka Truck -tuotelinjalle ominaista turvallisia, ympäristöystävällisiä ja taloudellisia kilometrejä tarjoavien premium-renkaiden perinnettä.

“Uusi Nokian Tyres Hakka Truck Trailer -rengas korvaa aiemmat Nokian Tyres Hakka 844+ -renkaat”, Teppo Siltanen lisää.

Nokian Tyres Hakkapeliitta E2

Toinen uutuusrengas on suunnattu pääosin Pohjoismaihin ja alppialueelle – kaikkialle, missä ajokelit saattavat varoittamatta muuttua äärimmäisiksi.

“Uusi Nokian Tyres Hakkapeliitta E2 koossa 275/70R22.5 on vetävän akselin rengas äärimmäisiin talvioloihin, jollaisia tavataan esimerkiksi Norjassa tai Alppien alueella”, Teppo Siltanen kertoo. ”Jokainen TV-sarjoja pohjoisen alueen maantiepelastajista katsellut tietää, mistä on kysymys – rahdin pitää päästä perille, vaikka talvi iskisi kaikella voimallaan.”

Nokian Tyres Hakkapeliitta E2 on talvikäyttöön tehtyjen Nokian Renkaiden kuorma-auton vetorenkaiden lippulaivatuote. Se vähentää tarvetta lumiketjujen käyttöön, sillä rengas tarjoaa seuraavan sukupolven pitoa, pitkän käyttöiän ja matalan vierintävastuksen.

Nokian Tyres E-Truck Trailer XL

Nokian Renkaiden Nokian Tyres E-Truck -tuotelinja on suunniteltu tarjoamaan monia turvallisia ja taloudellisia kilometrejä Keski-Euroopan tieolosuhteissa – minkä lisäksi rengas on suosittu myös pohjoismaissa pääteillä liikennöitäessä. Nyt tuoteperhettä täydentävä XL-malli tarjoaa erinomaista kantavuutta Super Single -perävaunuille.

“Uusi Nokian Tyres E-Truck Trailer XL -rengas koossa 385/65R22.5 mahdollistaa jopa 10 tonnin akselipainon”, Teppo Siltanen kertoo. “Tämä tarkoittaa suurempia lasteja ja sitä kautta tehokkaampia kuljetuksia.”

Valmiina pinnoitettavaksi

Huomattava piirre monissa Nokian Renkaiden hyötyajoneuvon renkaissa on, että ne ovat saatavana myös vastaavana Noktop-pinnoitteena. Identtinen pintakuvio ja tarkasti valvottu Noktop-pinnoitusprosessi tarjoavat hyvin lähelle alkuperäistä rengasta yltävät ominaisuudet. Noktop-pinnoitus on saatavana kaikkiin Nokian Tyres Hakkapeliitta E2- sekä Nokian Tyres Hakka Truck Trailer -renkaiden kokoihin sekä muihin yleisimpiin rengaskokoihin.

Lisätietoja ja kuvia:

Valokuvat ja lehdistömateriaali:

www.nokiantyres.com/hakkapeliittatruckPR

www.nokiantyres.com/hakkatruckPR

www.nokiantyres.com/e-truckPR

Tuotesivu: www.nokiantyres.com/trucks-and-buses

Yrityssivu: www.nokiantyres.com/heavy

Twitter I YouTube I Facebook I LinkedIn I Instagram

Teppo Siltanen, tuotepäällikkö, Nokian Raskaat Renkaat Oy
teppo.siltanen@nokiantyres.com, puh. 010 401 7709

Markkinointi, Nokian Raskaat Renkaat
marketing.heavy@nokiantyres.com

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta, vastuullisuutta ja luotettavuutta. Autamme maailmaa ajamaan fiksummin. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2021 yhtiömme liikevaihto oli noin 1,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 4 900. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi.

Avainsanat: