Lisää kestävyyttä: Nokian Renkaat laajentaa Aramid-teknologian käyttöä myös paketti- ja matkailuautojen renkaisiin

Nokian Renkaiden Aramid Sidewall -teknologia kehitettiin tuomaan lisäkestävyyttä haastaviin olosuhteisiin. Innovaation tuomasta lisäturvasta pääsevät hyötymään nyt myös ammattiautoilijat sekä matkailijat, kun kestävää aramid-kuitua sisältävä Aramid Sidewall -sivupintarakenne laajennetaan koskemaan myös Nokian Renkaiden paketti- ja matkailuautojen renkaita.

Aramid Sidewall -teknologia siivittää huolettomaan työpäivään

Paketti- ja matkailuautojen alla rullaavat renkaat ovat kovalla käytöllä. Ajoneuvot ovat painavia, ja niitä ajetaan usein täyteen lastattuina huonokuntoisilla tienpinnoilla: pitkin kuoppaisia hiekkateitä ja yli asvaltin reunakivien. Renkaiden on kannettava kuorma sekä annettava turvallinen ja vakaa ajettavuus kaikissa olosuhteissa.

- Haluamme nyt tarjota samaa kestävyyttä ammattiautoilijoille sekä lomailijoille, mitä SUV- ja LT-renkaidemme käyttäjät jo saavat. Aramid-kuitu paitsi suojaa rengasvauriosta koituvilta yllättäviltä lisäkustannuksilta, myös varmistaa lastin perille pääsyn ilman ikäviä yllätyksiä, Nokian Renkaiden tuotehallintajohtaja Petri Niemi.

Aramid-kuitu vähentää kuluja ja päänvaivaa

Jalkakäytävän reuna tai yllättävä kuoppa maantiellä voi vahingoittaa rengasta pahoin. Vaurio renkaan sivupinnassa vaatii yleensä renkaan vaihtamisen ja uuden hankkimisen.

Innovatiivisen Aramid Sidewall -teknologian vahva ydin on aramid-kuitu, jota sivupinnan kumisekoitus sisältää. Samaa materiaalia hyödynnetään myös lentokoneteollisuudessa ja sotilaskäytössä. Aramid-kuitu vahvistaa sivupinnan kestämään entistä paremmin ulkopuolisia iskuja ja viiltoja ja voi jopa estää rengasvahingon kokonaan.

Aramid Sidewall -teknologia on ollut käytössä Nokian Renkaiden SUV-renkaissa jo usean vuoden ajan. Teknologia löytyy nyt myös kaikista Nokian Renkaiden markkinoilla olevista paketti- ja matkailuautoihin kehitetyistä tuotteista.

Aramid Sidewall -teknologia käytössä 1.1.2018:

Nokian Hakkapeliitta C3
Nokian Hakkapeliitta CR3
Nokian Hakka C2

Muut Aramid Sidewall -teknologiaa hyödyntävät tuotteet:

Nokian Hakkapeliitta R3 SUV (uutuus)
Nokian Hakkapeliitta 9 SUV
Nokian Hakkapeliitta 8 SUV
Nokian Hakkapeliitta R2 SUV
Nokian Hakka Black 2 SUV
Nokian Hakka Blue 2 SUV
Nokian Hakkapeliitta LT2