Nokian Hakkapeliitta R2 -kitkarengas testivoittaja myös Tuulilasin talvirengasvertailussa

Tiedote 9.10.2015

Nokian Hakkapeliitta R2 -kitkarengas oli testin paras myös Tuulilasin (13/2015) nastattomien talvirenkaiden vertailussa. Kuluvan syksyn riippumattomissa lehtitesteissä vaativiin ja vaihteleviin talvikeleihin kehitetyt Nokian Renkaiden Nokian Hakkapeliitta 8 -nastarengas ja Nokian Hakkapeliitta R2 -kitkarengas ovat voittaneet kaikki tärkeimmät vertailut niin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa kuin myös Venäjällä.

Tuulilasin mukaan Nokian Hakkapeliitta R2:n ajo-ominaisuudet ovat sekä jäällä että lumella johdonmukaiset. Kaikissa pitotesteissä jäällä ja lumella Nokian Hakkapeliitta R2 oli ehdotonta huippua.

- Vauhdikkaan metsälenkin käänteissä on heti selvää, että nyt on alla huippurengas, Tuulilasi kirjoittaa. Myös märkäkäsittely sujuu mallikkaasti ja jarrutusmatka kuivalla asvaltilla on koko joukon lyhin. Mukavaa matkantekoa tahdittaa vertailun pienin sisämelu.

Säästöä lompakkoon tuo testin alhaisin polttoaineenkulutus. Bensapihin Nokian Hakkapeliitta R2:n ero polttoaineenkulutuksessa testin heikoimpaan premium-kilpailijaan oli 0,51 l/100 km. Esimerkiksi 50 000 ajokilometrin aikana säästö on yhteensä yli 250 litraa ja rahassa mitattuna noin 375 euroa. Tuulilasin vertailussa oli mukana yhteensä 7 kitkarengasta koossa 205/55 R16.

Suomessa maailman pohjoisimman rengasvalmistajan talvirenkaat ovat tähän mennessä olleet ykkösiä sekä Tekniikan Maailman suuressa talvirengastestissä (12/2015) että Tuulilasin (12/2015) nastarengastestissä.

Pohjoista mukavuutta - Nokian Hakkapeliitta R2

Nokian Hakkapeliitta -tuoteperheen uusin nastaton vaihtoehto, Nokian Hakkapeliitta R2, on voittanut kymmeniä autolehtien rengastestejä. Erityisesti renkaan jääpito on edeltäjiään huomattavasti parempi. Tämä on saavutettu Nokian Cryo Crystal -konseptin avulla. Renkaan kumisekoituksessa on mikroskooppisen pieniä ja monisärmäisiä, kristallia muistuttavia timantinkovia kiteitä. Kiteet toimivat ikään kuin sisäänrakennettuina nastoina, kun ne tarrautuvat ajoalustaan tuoden terävää ja kovaa pitosärmää.

Pintakumisekoituksen tehokkaat pito-ominaisuudet säilyvät erinomaisesti, vaikka renkaan uransyvyys lähestyy talviturvallisuuden kannalta olennaista neljän millimetrin minimirajaa. Kun rengas kuluu, kumiseokseen tasaisesti jaotellut ympäristöystävälliset kiteet tulevat esiin tuomaan kaivattua pitoreserviä.

Kevyesti rullaava Nokian Hakkapeliitta R2 -kitkarengas on ympäristötietoisen autoilijan ykkösvalinta. Nokian Hakkapeliitta R2:n kasvaneesta kokovalikoimasta löytyy 13-21-tuuman talvituotteita.

Hakka-turva takaa turvallisen matkan

Kaikki Nokian Hakkapeliitta- talvirenkaat ovat ainutlaatuisen Hakka-turvan piirissä. Hakka-turva takaa sen, että jos asianmukaisesti käytetty rengas rikkoutuu tapaturmaisesti korjauskelvottomaksi, saat tilalle uuden vastaavan tuotteen veloituksetta Nokian-renkaita myyvästä liikkeestä Suomessa, Ruotsissa tai Norjassa.

Lisää testimenestyksestä:
www.nokianrenkaat.fi/testimenestys

Nokian Hakkapeliitta R2

Tuotekuvia: www.nokiantyres.com/HakkapeliittaR2

Katso tuotevideo: http://youtu.be/5hBhSeB_wf8

Tutustu Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaisiin

www.nokianrenkaat.fi/talvirenkaat

Lisätietoja Nokian Nordman -talvirenkaista:

www.nordmantyres.com

Hakka-turva auttaa:

www.hakkaturva.fi

Uusi Nokian Hakkapeliitta R2 - Vierintävastukseltaan maailman ensimmäinen