Nokian Nordman 7 ja Nokian Nordman 7 SUV – mutkatonta varmuutta vaihteleviin talvikeleihin

Tiedote 27.1.2017

Nokian Renkaiden Nordman–tuoteperhe uudistuu. Uudet luotettavat ja kestävät Nokian Nordman 7 ja Nokian Nordman 7 SUV –nastarenkaat hyödyntävät ainutlaatuista nastateknologiaa tarjoten talviautoilijalle turvallista ja miellyttävää matkantekoa. Tarkasti testatut ja käytössä toimiviksi koetut tekniset ratkaisut takaavat, että uudet Nokian Nordman -renkaat ovat sekä turvallisuudeltaan että hinta-laatusuhteeltaan varma valinta pohjoisen vaihteleviin talviolosuhteisiin.

Nokian Nordman -tuoteperhe täydentää Nokian Renkaiden eri kuluttajaryhmille suunnattua tuotevalikoimaa. Nokian Nordman -nastarenkaiden päämarkkinat ovat Pohjoismaissa, Venäjällä ja Pohjois-Amerikassa. Uusien tuotteiden kattava kokovalikoima on kuluttajien saatavilla syksyllä 2017.

Nokian Nordman 7 – nautittavaa talviajoa

Nokian Renkaiden talviuutuus Nokian Nordman 7 käyttäytyy luotettavasti pohjolan vaihtelevissa ja haastavissa ajokeleissä. Nokian Hakkapeliitta 7 -menestystuotteesta tuttu pintamalli ja rakenneratkaisut kohentavat sekä pitoa että ajovakautta. Uusi Nokian Nordman 7 on saumaton yhdistelmä tinkimätöntä talvipitoa ja kulumiskestoa.

Luotettavan talvipidon ja pehmeän tiekosketuksen varmistaa Air Claw Technology, renkaan kuviopalojen etureunoissa olevan pisaranmuotoisten ilmavaimentimen sekä ankkurinastan yhdistelmä. Teknologia muistuttaa juoksukenkien kantavaimennusta: renkaan ilmareiät pehmentävät ja vaimentavat nastan iskua tiehen ja samalla vähentävät nastan värähtelyä tiekosketuksessa. Ilmavaimennusteknologia vähentää myös tienkulumaa ja rengasmelua.

Nokian Nordman 7:n kokovalikoimaan kuuluu yhteensä 34 vaihtoehtoa 13-tuumaisesta aina 17-tuumaiseen saakka.

•  Vakaa ja pitävä ajotuntuma
  •  Äärimmäinen jää- lumi- ja märkäpito
  •  Ensiluokkainen ajomukavuus

Nokian Nordman 7 SUV – jämäkkää pitoa katumaasturikuljettajalle

Rakenteeltaan jämäkkä uutuusrengas taltuttaa talven haastavimmatkin olomuodot. Luotettavaa pitoa kaipaavat kaupunkimaastureiden kuljettajat saavat pidoltaan ja ajotuntumaltaan varteenotettavan vaihtoehdon, kun uutuusrenkaan takuuvarma kestävyys yhdistyy vakaaseen ja nautinnolliseen ajotuntumaan. Jämerässä uutuustuotteessa on hyödynnetty menestyksekkäästi Nokian Hakkapeliitta-perheestä tuttuja oivalluksia ja teknisiä ratkaisuja.

Leveä ja jämäkkä ankkurinasta tehostaa sekä pitkittäis- että sivuttaispitoa liukkaalla alustalla ajettaessa. Hakkapeliitta-renkaista tuttu karhunkynsi pitää nastan kohtisuorassa jännittämällä kuviopalan optimaalisesti jarrutustilanteessa. Joustavan ja turvallisen ajonautinnon takaajana toimii myös Eco Stud System, nastatyyny joka vaimentaa nastan iskeytymistä tiehen.

Myös uudessa katumaasturirenkaassa hyödynnetään ilmavaimennintekniikkaa. Pisaranmuotoiset ilmanvaimentimet nastojen edessä vaimentavat rengasääniä ja vähentävät tien kulumista pidosta tinkimättä.

Nokian Nordman 7 SUV:n kokovalikoima on kattava: tarjolla on 37 vaihtoehtoa 15-tuumaisesta 20-tuumaiseen asti.

•  Tasapainoinen ja jämäkkä
  •  Erityisesti katumaasturiajoon räätälöity rakenne
  •  Huippuluokan pito vaihtelevissa talvikeleissä

Kuvat: www.nokiantyres.com/nordman7photos

Pääinnovaatiot:

Air Claw Technology: renkaan ilmareiät vaimentavat nastan iskua tiehen ja vähentävät nastan värähtelyä tiekosketuksessa. Ilmavaimennintekniikka vähentää myös tienkulumaa, hiljentää renkaan ääntä ja parantaa nastojen kestoa.

Eco Stud System: Eco Stud System -nastoitusteknologian keskeisin idea on nastatyyny, joka vaimentaa nastan iskeytymistä tiehen. Tällä pienennetään tienkulumaa ja saavutetaan miellyttävämpi rengasääni.

Nokian Renkaat – maailman pohjoisin rengasvalmistaja

Nokian Renkaat Oyj,

Tutkimus- ja kehitysjohtaja Juha Pirhonen, puh. +358 10 401 7708
juha.pirhonen@nokiantyres.com