Nokian Raskaat Renkaat Oy käynnistää muutosneuvottelut Nokian-tehtaalla

Nokian Renkaat Oyj Lehdistötiedote 21.5.2024 klo 11.00

Nokian Raskaat Renkaat Oy käynnistää muutosneuvottelut tavoitteena tuotannon sopeuttaminen markkina- ja kysyntätilanteeseen. Muutosneuvottelut koskevat Nokian Raskaat Renkaat Oy:n työntekijöitä Nokian-tehtaalla, yhteensä noin 160 henkilöä.

Yrityksen harkitsemia mahdollisia sopeuttamistoimia ovat Raskaiden Renkaiden työntekijöiden lomautukset sekä lyhennetty päivä- tai viikkotyöaika. Sopeutustoimet on alustavasti suunniteltu hoidettaviksi lomauttamalla tuotannollisin ja taloudellisin syin enintään 90 päiväksi. Toimenpiteet on suunniteltu toteutettavaksi loppuvuoden 2024 ja vuoden 2025 ensimmäisen kvartaalin aikana. Neuvottelut kestävät kaksi viikkoa.

Lisätietoja: Manu Salmi, Nokian Raskaat Renkaat Oy:n toimitusjohtaja, puh. 050 364 8692, soittoaika tiistaina 21.5.2024 klo 12.00–12.30

media@nokiantyres.com

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta, vastuullisuutta ja luotettavuutta. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli noin 1 174 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 lopussa työllistimme yli 3 400 asiantuntijaa. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi.