Nokian Renkaat mukaan YK:n Global Compact -aloitteeseen

Nokian Renkaat Oyj Lehdistötiedote 11.1.2016

Nokian Renkaat Oyj YK:n Global Compact –aloitteen jäseneksi

Nokian Renkaat on allekirjoittanut Yhdistyneiden Kansakuntien Global Compact -aloitteen ja rekisteröity aloitteen tukijajäseneksi 23.12.2015 alkaen. Aloitteen allekirjoittaminen vahvistaa entisestään konsernin sitoutumista kannattavaan liiketoimintaan vastuullisin keinoin.

”Aloitteen kymmenen periaatetta ovat yhdenmukaiset Nokian Renkaiden eettisen ohjeistuksen kanssa ja niiden edistäminen tukee asemaamme vastuullisena premium-valmistajana. Tavoitteemme on kannattava liiketoiminta vastuullisin keinoin ja olemme sitoutuneita ottamaan aloitteen periaatteet osaksi strategiaamme, kulttuuriamme ja päivittäisiä toimintojamme”, sanoo Nokian Renkaiden toimitusjohtaja Ari Lehtoranta.

YK:n alainen Global Compact on maailman suurin yritysten yhteiskuntavastuualoite, jonka käynnisti Kofi Annan vuonna 2000. Aloitteen allekirjoittaneet yritykset sitoutuvat vapaaehtoisesti edistämään liiketoiminnassaan kymmentä kansainvälisesti tunnustettua periaatetta, jotka koskevat ihmisoikeuksia, työntekijöiden oikeuksia, ympäristön suojelua ja korruption vastustamista.

Mukana on maailmanlaajuisesti yli 8 000 yritystä ja noin 4 000 muuta osallistujaa, kuten kansalaisjärjestöjä ja julkisen sektorin toimijoita.

Lisätietoja: Laatu- ja prosessinkehitysjohtaja Teppo Huovila, Teppo.Huovila@nokiantyres.com, +358 10 401 7701

Nokian Renkaat keskittyy ainoana rengasvalmistajana maailmassa tuotteisiin ja palveluihin, jotka helpottavat ihmisten turvallista liikkumista pohjoisissa olosuhteissa. Innovatiivisia renkaita henkilö- ja kuorma-autoihin sekä raskaisiin työkoneisiin markkinoidaan pääosin alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat vaativat ajo-olosuhteet. Yhtiö kehittää tuotteitaan tavoitteenaan kestävä turvallisuus ja ympäristöystävällisyys tuotteen koko elinkaaren ajan. Nokian Renkaat omistaa Vianor-rengasketjun, johon kuuluu yli 1 400 myyntipistettä 27 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli noin 1,4  miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 4  200. Nokian Renkaiden osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja www.nokiantyres.com