• Nokian Tyres/

Nokian Renkaat on allekirjoittanut vastuullisuustavoitteisiin sidotun 200 miljoonan euron valmiusluottolimiitin

Nokian Renkaat Oyj Lehdistötiedote 8.12.2023 klo 16.15

Nokian Renkaat Oyj on tänään allekirjoittanut 200 miljoonan euron vastuullisuustavoitteisiin sidotun valmiusluoton viiden pankin syndikaatin kanssa. Valmiusluoton marginaali kasvaa tai pienenee sen mukaan, miten hyvin Nokian Renkaat saavuttaa kasvihuonekaasupäästöjen vähennyksiin liittyvät vastuullisuustavoitteensa (scope 1,2 ja 3). Uusi valmiusluotto korvaa nykyisistä valmiusluotoista yhteensä 175 miljoonan euron valmiusluotot ja sitä käytetään yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin. Laina-aika on kolme vuotta ja sitä on mahdollisuus jatkaa kahdella vuoden mittaisella jatko-optiolla.

”Olemme tyytyväisiä rahoitusjärjestelyn tulokseen ja arvostamme pankkien luottamusta Nokian Renkaiden pitkän aikavälin kasvustrategiaan. Tämä rahoitusjärjestely pidentää myös yhtiön velkasalkun maturiteettijakaumaa”, sanoo Nokian Renkaiden talous- ja rahoitusjohtaja Niko Haavisto.

Lainasopimuksen pääjärjestäjinä toimivat Danske Bank A/S, Nordea Bank Abp, OP Corporate Bank Plc, Skandinaviska Enskilda Banken Ab (Publ) and Swedbank Ab (Publ).

Lainan koordinaattorina, vastuullisuuskoordinaattorina ja agenttina toimi Nordea Bank Abp.

Niko Haavisto, Talous- ja rahoitusjohtaja

Puh: 010 401 7819

Sijoittajat: ir@nokiantyres.com

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta, vastuullisuutta ja luotettavuutta. Autamme maailmaa ajamaan fiksummin. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2022 segmentit yhteensä liikevaihtomme oli noin 1 350 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 lopussa työllistimme noin 3 300 asiantuntijaa. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi .

Olemme päivittäneet Nokian Renkaiden tiedote- ja uutiskategorioita. Voit hallinnoida omia tilauksiasi klikkaamalla tämän viestin lopussa olevaa linkkiä.