Nokian Renkaiden taloudellinen katsaus 2020 on julkaistu

Nokian Renkaat Oyj Pörssitiedote 2.3.2021 klo 10.00

Nokian Renkaat on julkaissut taloudellisen katsauksen 2020 osoitteessa www.nokianrenkaat.fi/yritys/sijoittajat/

Taloudellinen katsaus sisältää toimitusjohtajan katsauksen, hallituksen toimintakertomuksen, tilinpäätöksen, tilintarkastuskertomuksen, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportin 2020. Hallituksen toimintakertomus sisältää myös selvityksen muista kuin taloudellisista tiedoista.

Tilinpäätös julkaistaan ensimmäistä kertaa European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisesti. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä.

Taloudellinen katsaus 2020 on tämän tiedotteen liitteenä sekä XHTML-tiedostona että PDF-tiedostona sekä palkitsemisraportti 2020 erillisenä PDF-tiedostona.

Päivi Antola
Konserniviestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, media ja www.nokianrenkaat.fi

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta ja vastuullisuutta. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2020 yhtiömme liikevaihto oli noin 1,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 4 600. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi.