Nokian Tyres Ground Kare -tuoteperhe laajenee – uutta 600/40-22.5 -kokoa suositellaan 9–15-tonnisille pyöräkaivureille

Kaivinkonerenkaiden nouseva tähti, Nokian Tyres Ground Kare, on nyt saatavilla aiempaa pienempiin 9–15 tonnin pyöräkaivureihin. Uuden koon myötä Nokian Renkaat jatkaa kaivurityön helpottamista – erityisesti tiiviisti rakennetussa kaupunkiympäristössä, jossa pienten pyöräkaivurien ominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa.

Nokian Tyres Ground Kare -tuoteperhe rynnisti muutama vuosi sitten kaivinkonerenkaiden markkinoille ja vakuutti kaivinkoneen käyttäjät monikäyttöisyydellään. Sen jälkeen kehitys on vain jatkunut uusien kokojen tuodessa samat hyödyt entistä useammille työmaille. Uusin lisäys perheeseen on moniin entistä kevyempiin pyöräkaivureihin soveltuva 600/40-22.5 -koko.

“Kompaktit ja ketterät 9–15-tonniset pyöräkaivurit ovat suosittuja kaupunkialueilla urakoitaessa”, sanoo Kimmo Kekki, Nokian Renkaiden tuotepäällikkö. ”Tämän kokoluokan kaivinkoneet ovat usein nelipyöräohjattavia, mikä saa ne taipumaan entistä paremmin ahtaisiinkin tiloihin. Nokian Tyres Ground Kare -renkaat auttavat  ehkäisemään maaperän vaurioita ja tarjoavat samalla erinomaisen kantavuuden. Myös renkaan hiljaisuus, mukavuus ja polttoainetehokkuus maantieajossa on huippuluokkaa.”

Suora korvaaja paripyörille

Nokian Tyres Ground Kare -renkaita on käytetty korvaamaan paripyörät, jotka ovat alttiita sille, että renkaiden väliin kiilautuvat kivet katkaisevat työt. . ”Uusi 600/40-22.5 -koko on sopiva vaihtoehto 9.00-20 -paripyöräkokoonpanoa käyttäville koneille”, Kimmo Kekki sanoo. ”Tämä tekee Nokian Tyres Ground Kare -renkaista erinomaisen vaihtoehdon moniin nykyaikaisiin pyöräkaivureihin.”

Tehokkuutta ja mukavuutta

Teräsvahvikkeiden ansiosta Nokian Tyres Ground Kare-renkailla on erinomainen pistonkesto. Renkaan leveän palakuvion tarjoama suuri kosketuspinta varmistaa hyvän pidon pehmeällä maaperällä. Tämän ansiosta Nokian Tyres Ground Kare on täydellinen valinta silloin, kun työskentely tapahtuu monenlaisilla työmailla.

Lisäksi renkaan optimoitu, ei-direktionaalinen eli pyörimissuunnaltaan vapaa pintakuvio hyvin porrastettuine kuviopaloineen takaa tasaisen kyydin tiesiirtymissä.

Uudessa koossaan Nokian Tyres Ground Kare on yhteensopiva ketterimpienkin uusien kaivureiden kanssa. Renkaiden ja kehittyneiden koneiden parhaat ominaisuudet yhdistämällä saadaan ohjaamisesta joustavaa, mikä on oleellista vaurioille altistavassa ympäristössä urakoitaessa. Laajan kosketuspinta-alansa ansiosta Nokian Tyres Ground Kare on hellä myös maaperälle, ja rengas on tiellä miellyttävä sekä hiljainen.

Pitoa tosielämän urakointiin

Sami Isomäki tekee kaivuriurakointia Helsingin ympäristössä, enimmäkseen rakennustyömailla. Hän  on käyttänyt jo jonkin aikaa Nokian Tyres Ground Kare -renkaita. Aiemmin kaivurien alla oli paripyörät, mutta Isomäki on todennut Nokian Tyres Ground Kare/nykyisten -renkaiden tukevan hänen työtään paremmin.

“Ennen jouduin vaikeassa maastossa turvautumaan tela-alustaiseen kaivinkoneeseen”, Isomäki muistelee. ”Nyt Nokian Tyres Ground Kare toimii hyvin paikoissa, joissa tuplapyörillä olisi jäänyt jumiin.” Isomäki kiittelee myös renkaan kantavuutta, joka on huomattavasti paripyöriä parempi.

Koot ja saatavuus

Nokian Tyres Ground Kare renkaan tähänastinen kokovalikoima on 650/45-22.5, 600/50-22.5, 710/40-22.5 ja 620/60B30. Tarjolla on myös traktorikaivureille sopivat 620/60B30 ja 620/60B34 -koot, joihin kuuluu myös rautatiekäyttöön tarkoitettu, puoliksi kuvioitu Semi-Slick-erikoisversio koossa 620/60B34.

Täydellistä yhteispeliä – Nokian Renkaiden pyöräpaketit

Nokian Renkaat valmistaa huippulaadukkaita vanteita, jotka on suunniteltu erityisesti Nokian Tyres -renkaille. Kaivinkoneiden vanteissa on vakautta lisäävä erikoisvahvistus. Vanteisiin kuuluu myös venttiilin suojaus vahinkoja estävällä muovitulpalla. Vanteitamme on tarjolla lukuisissa eri väreissä – jotta koneen ulkoasu olisi sävy sävyyn yhtenäinen.

Uusi 600/40-22.5 -koko täydentää valikoimaa maaliskuusta 2023 lähtien sekä renkaana että pyöräpakettina.

Medialle:

Valokuvat ja lehdistömateriaali: www.nokiantyres.com/heavyPR

Tuotesivu: www.nokiantyres.com/groundkare

Yrityssivusto: www.nokiantyres.com/heavy

Twitter I YouTube I Facebook I LinkedIn I Instagram

Kimmo Kekki, tuotepäällikkö, Nokian Raskaat Renkaat
kimmo.kekki@nokiantyres.com, puh.

Markkinointi, Nokian Raskaat Renkaat
marketing.heavy@nokiantyres.com

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta, vastuullisuutta ja luotettavuutta. Autamme maailmaa ajamaan fiksummin. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2022 segmentit yhteensä liikevaihtomme oli noin 1 350 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 lopussa työllistimme noin 4 500 asiantuntijaa. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi.

Avainsanat: