Nokian Tyres World Orienteering Championships mitellään Norjassa 12.-17.8.2019

Suunnistuksen maastomatkojen maailmanmestaruuskisat käydään tällä viikolla Norjan Østfoldissa. Huippusuunnistajat 48 maasta kilpailevat keskimatkan, pitkän matkan ja viestin mestaruuksista, ja kisojen aikana järjestetään myös yleisökilpailuja. Nokian Renkaat toimii kisojen pääyhteistyökumppanina.

Maailmanmestaruuskisat järjestetään nyt neljännen kerran Norjassa, joka tunnetaan huikean kauniista mutta haastavista maastoistaan. Suunnistus on erityisen suosittu laji Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa, ja Østfoldin Sarpsborgiin odotetaan kisaviikolle noin 300:aa maailmanmestaruuskilpailijaa. Lisäksi yleisökilpailuihin on ilmoittautunut tuhansia osallistujia nauttimaan liikkumisesta ja luonnosta sekä lajin tarjoamista haasteista.

– Haluamme järjestää kaikkien aikojen parhaat suunnistuksen MM-kisat. Jotta pystymme siihen, tarvitsemme hyviä yhteistyökumppaneita. Haluan WOC 2019:n puolesta antaa ison kiitoksen Nokian Renkaille heidän tuestaan tavoitteemme saavuttamisesssa, sanoo Sigmund Vister, tapahtumaa järjestävän VM Orientering 2019 -yrityksen puheenjohtaja.

Liikkuvaa, ympäristöä kunnioittavaa elämäntapaa tukemassa

Nokian Renkaat on suunnistuksen maailmanmestaruuskisojen pääyhteistyökumppani jo neljättä kertaa. Yhteistyö kansainvälisen suunnistusyhteisön kanssa on ollut alusta asti luontevaa, sillä laji sopii yrityksen turvallista liikkumista ja aktiivista elämäntapaa edistävään arvomaailmaan.

– Suunnistuksessa yhdistyvät liikkuminen, luonnon arvostaminen ja peräänantamattomuus vaativissakin olosuhteissa. Laji sopii siksi hienosti myös yrityskulttuuriimme. Pohjoismainen aktiivinen elämäntapa, halu olla kestävän kehityksen edelläkävijä sekä itsensä haastaminen näkyvät turvallisissa, ympäristöystävällisissä ja innovatiivisissa tuotteissamme, sanoo Nokian Renkaiden markkinointijohtaja Antti-Jussi Tähtinen.

Nokian Renkaiden ja kansainvälisen suunnistusliiton International Orienteering Federationin (IOF) kumppanuus alkoi jo vuonna 2016. Monivuotinen sopimus MM-kilpailuiden nimisponsoroinnista ja IOF:n pääyhteistyökumppanuudesta näkyy myös suunnistuksen maailmancupissa.

Maailman pohjoisin rengasvalmistaja on haastavan maaston ja muuttuvien sääolosuhteiden asiantuntija. Suunnistuksen lisäksi Nokian Renkaat tukee liikkuvaa elämäntapaa toimimalla muun muassa Nokian Tyres IRONMAN 70.3 -triathlontapahtuman pääsponsorina.

Maailmanmestaruuskilpailujen kotisivu: https://woc2019.no/en/

www.nokianrenkaat.fi

Markkinointijohtaja Antti-Jussi Tähtinen

puh. 010 401 7940, antti-jussi.tahtinen@nokiantyres.com

Twitter I YouTube I Facebook I LinkedIn I Instagram

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta ja vastuullisuutta. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2018 yhtiömme liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 4 800. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi.