Pohjoista turvallisuutta jo 80 vuotta: Talvirenkaiden edelläkävijä Nokian Hakkapeliitta kehityksen kärjessä

Tiedote 6.9.2016

Pohjoista turvallisuutta jo 80 vuotta

Talvirenkaiden edelläkävijä Nokian Hakkapeliitta kehityksen kärjessä

Legendaarinen talviturvallisuuden edelläkävijä Nokian Hakkapeliitta täyttää tänä vuonna 80 vuotta. Nokian Renkaiden uusimpien Hakkapeliitta-sukupolvien ainutlaatuiset keksinnöt ja lukuisat talvirengaspatentit varmistavat enemmän mielenrauhaa, kun syksy vaihtuu talveksi ja on jälleen aika vaihtaa talvirenkaat.

Nokian Hakkapeliitta 8:n uusi nastateknologia tuottaa ennen kokemattoman pidon, parantaa ajomukavuutta ja säästää tienpintaa. Nokian Cryo Crystal -konseptin pitokiteet nostavat Nokian Hakkapeliitta R2 -kitkarenkaan jääpidon aivan uudelle tasolle. Jämäkän Nokian Hakkapeliitta 8 SUV -katumaasturirenkaan sivupintarakenne sisältää äärimmäisen vahvaa aramid-kuitua.

− Alan kattavin ja modernein talvirengasvalikoima takaa meille pohjoisessa liikkuville turvallisen matkanteon ja ajomukavuuden talven jokaisena päivänä. Lisäkestävyyttä tuovaa Aramid Sidewall – teknologiaa hyödynnetään nyt myös nastattomissa Nokian Hakkapeliitta R2 SUV -katumaasturirenkaissa. Aramid-kuitu jäykistää ja vahvistaa sivupinnan kestämään entistä paremmin ulkopuolisia iskuja ja viiltoja, Nokian Renkaiden tuotehallintajohtaja Petri Niemi kertoo.

Mielenkiintoinen uutuus on myös automaailman energiapihein talvirengasmalli Nokian Hakkapeliitta R2 (155/70R19 88 Q XL), joka on suunnattu BMW:n i3-sähköautoon. Hakkapeliitta R2-talvirengas yhdistää äärimmäisen alhaisen vierintävastuksen, ensiluokkaisen pidon ja poikkeuksellisen ajomukavuuden. Tire Technology of the Year 2016 -palkinnon voittanut Hakkapeliitta R2 on myös maailman ensimmäinen talvirengas, jolla on EU-rengasmerkinnän paras A-energialuokitus.

Tinkimätön kehitystyö vie eteenpäin

Uusimman sukupolven Nokian Hakkapeliitta -tuotteita on tulevana talvikautena saatavissa aina 13-tuumaisesta 21-tuuman vannekokoon saakka nastallisina tai nastattomina vaihtoehtoina. Tinkimätön kehitystyö ja testaus ovat mahdollistaneet maailman pohjoisimman rengasvalmistajan Nokian Renkaiden kannattavan kasvun ja kansainvälistymisen. Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaita käytetään Pohjoismaiden lisäksi muun muassa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa, Venäjällä ja kaikkialla siellä, missä autoilijat liikkuvat haastavissa talviolosuhteissa.

Moderneinta talvirengasteknologiaa sisältävien Nokian Hakkapeliittojen pikkuveljet eli Nokian Nordman – talvirenkaat toimivat luotettavasti vaihtelevissa keleissä. Huolella testatut ja käytännön koettelemat Nokian Renkaiden luomat tekniset ratkaisut takaavat hyvän hinta-laatusuhteen sekä turvallisuuden.

Hakka-turva tuo mielenrauhaa matkantekoon

Kaikki uudet Hakkapeliitta-talvirenkaat ovat ainutlaatuisen Hakka-turvan piirissä. Jos asianmukaisesti käytetty ja oikein asennettu rengas rikkoutuu normaalikäytössä tapaturmaisesti korjauskelvottomaksi, kuluttaja saa vioittuneen renkaan tilalle uuden vastaavaan tuotteen veloituksetta. Jos rengas rikkoutuu matkalla, tulee tiepalvelu paikan päälle avuksi.

Nokian Hakkapeliitta – talvirenkaat 2016-2017

Ennen kokematonta pitoa - Nokian Hakkapeliitta 8

Uusi nastateknologia ja useat uudet innovaatiot nostavat nastallisen Nokian Hakkapeliitta 8 talvipidon, ajoturvallisuuden ja -mukavuuden täysin uudelle tasolle.

Testivoittaja Nokian Hakkapeliitta 8 nastarenkaassa on yli 50 prosenttia enemmän nastoja kuin edelläkävijässä Nokian Hakkapeliitta 7:ssa. Suuremmasta nastamäärästä huolimatta rengas täyttää nastalainsäädännön tiukat ympäristövaatimukset. Uuden sukupolven ympäristöystävälliset ankkurinastat yhdessä Eco Stud 8 -nastakonseptin ja uuden nastajaottelun kanssa antavat renkaalle ylivoimaisen jarrutus- ja kiihdytyspidon sekä lisää kulumiskestävyyttä että ajomukavuutta.

Nokian Hakkapeliitta 8:n entisestään laajentuneessa valikoimassa on tuotteita 13-tuuman koosta aina 21-tuuman kokoon saakka. Useimmat koot ovat XL-merkittyjä, mikä merkitsee, että niiden kantokyky on suurin mahdollinen. Mallistossa on lisäksi Flat Run-tekniikalla varustettuja erikoistuotteita.

KUVIA: www.nokiantyres.com/hakkapeliitta8

Pohjoista mukavuutta - Nokian Hakkapeliitta R2

Myös Hakkapeliitta-tuoteperheen uusin nastaton vaihtoehto, Nokian Hakkapeliitta R2, on voittanut useita autolehtien rengastestejä. Erityisesti renkaan jääpito on edeltäjiään huomattavasti parempi. Tämä on saavutettu Nokian Cryo Crystal -konseptin avulla. Renkaan kumisekoituksessa on mikroskooppisen pieniä ja monisärmäisiä, kristallia muistuttavia timantinkovia kiteitä. Kiteet toimivat ikään kuin sisäänrakennettuina nastoina, kun ne tarrautuvat ajoalustaan tuoden terävää ja kovaa pitosärmää.

Pintakumisekoituksen tehokkaat pito-ominaisuudet säilyvät erinomaisesti, vaikka renkaan uransyvyys lähestyy talviturvallisuuden kannalta olennaista neljän millimetrin minimirajaa. Kun rengas kuluu, kumiseokseen tasaisesti jaotellut ympäristöystävälliset kiteet tulevat esiin tuomaan kaivattua pitoreserviä.

Kevyesti rullaava Nokian Hakkapeliitta R2 -kitkarengas on ympäristötietoisen autoilijan ykkösvalinta. Nokian Hakkapeliitta R2:n laajentunut kokovalikoima kattaa koot 13-tuumasta aina 21-tuumaan saakka.

KUVIA: www.nokiantyres.com/HakkapeliittaR2

Tire Tire Technology of the Year 2016 - Nokian Hakkapeliitta R2 sähkö- ja hybridiautoihin

Nokian Hakkapeliitta R2 (155/70R19 84Q) on nastaton talvirengas, joka on suunnattu BMW:n ainutlaatuiseen i3-sähköautoon. Tire Technology of the Year 2016 -palkinnon voittanut aito Hakkapeliitta-talvirengas yhdistää taitavasti äärimmäisen alhaisen vierintävastuksen, ensiluokkaisen pidon ja poikkeuksellisen ajomukavuuden. Nokian Hakkapeliitta R2 -talvirenkaiden avulla sähköautoilija voi nauttia jopa 30 prosenttia alhaisemmasta renkaiden vierintävastuksesta verrattuna markkinoilla oleviin muihin talvirenkaisiin.

Uutuusmallin EU-rengasmerkinnän mukainen vierintävastus on A-luokassa, mitä yksikään talvirengas ei ole aikaisemmin saavuttanut. Energiansäästö vierintävastuksesta lisää auton toimintasädettä. Toinen uutuuskoko 215/45R20 95R XL on räätälöity BMW i8-sähköautoon.

KUVIA: www.nokiantyres.com/HakkapeliittaeR2

Ennen kokematonta pitoa ja kestävyyttä - Nokian Hakkapeliitta 8 SUV

Nastallinen Nokian Hakkapeliitta 8 SUV sisältää samoja innovaatioita kuin henkilöautoihin suunnattu Nokian Hakkapeliitta 8. Jämäkän katumaasturirenkaan kulutusta ja viiltoja poikkeuksellisen hyvin kestävä sivupintarakenne sisältää äärimmäisen vahvaa aramid-kuitua. Samaa materiaalia hyödynnetään lentokoneteollisuudessa ja sotilaskäytössä. Aramid-kuitu jäykistää ja vahvistaa sivupinnan kestämään entistä paremmin ulkopuolisia iskuja ja viiltoja.

Nokian Hakkapeliitta 8 SUV:n nastakonsepti Nokian Eco Stud 8 yhdessä ankkurinastojen ja uuden nastajaottelun kanssa on räätälöity raskaampaan katumaasturikäyttöön ja se takaa erinomaisen pidon jäällä ja lumella.

KUVIA: www.nokiantyres.com/Hakkapeliitta8SUV

Pohjoista mukavuutta ja vakautta - Nokian Hakkapeliitta R2 SUV

Katumaastureiden nastaton vaihtoehto, Nokian Hakkapeliitta R2 SUV, tarjoaa jämerän ja vakaan talvipidon sekä tarkan ajotuntuman. Renkaassa hyödynnetään samoja ominaisuuksia ja teknisiä ratkaisuja kuin henkilöautoihin tarkoitetussa Nokian Hakkapeliitta R2 -kitkarenkaassa, kuten uutta Cryo Crystal -konseptia. Lisäkestävyyttä tuovat Aramid-vahvistetut sivupinnat.

KUVIA: www.nokiantyres.com/HakkapeliittaR2SUV

Nokian Hakkapeliitta – pakettiautonrenkaat

Nokian Hakkapeliitta LT2 -nastarengas

Kovaan käyttöön kehitetty, raskaille SUV-tyyppisille 4x4-ajoneuvoille suunnattu vankka erikoistalvirengas yhdistää ylivoimaisen pidon, poikkeuksellisen kestävyyden sekä vakaan ja tarkan ajettavuuden vaikeimmissakin oloissa. Renkaan teräsvyöpaketissa on yli 60 % enemmän terästä kuin henkilöautonrenkaissa.

KUVIA: www.nokiantyres.com/HakkapeliittaLT2

Nokian Hakkapeliitta C3 -nastarengas

Nokian Hakkapeliitta C3 -nastarengas helpottaa raskaan sarjan ammattilaisten arkea. Ankarissa talvioloissa Hakkapeliittamaisen suvereenisti liikkuva ja kestävä nastarengas tarjoaa tasapainoisen talvipidon lisäksi vakaata ajettavuutta autoilijoille, jotka kulkevat tien päällä työkseen. Kestävät neliöteräsnastat varmistavat tasapainoisen talvipidon.

KUVIA: www.nokiantyres.com/HakkapeliittaC3

Nokian Hakkapeliitta CR3

Monipuoliseen jakeluauto- ja pakettiautokäyttöön kehitetty pohjoismainen nastaton talvirengas Nokian Hakkapeliitta CR3 takaa hyvän talvipidon ja ajomukavuuden. Erittäin alhaisen vierintävastuksen rinnalla myös ammattiautoilijoiden korkealle arvostamia turvallisuutta lisääviä käsittelyominaisuuksia jäisellä, lumisella ja märällä tiellä on kehitetty.

KUVIA: www.nokiantyres.com/HakkapeliittaCR3

Lisätietoa:

Tutustu Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaisiin
www.nokianrenkaat.fi/talvirenkaat

Nokian Hakkapeliitta 80 vuotta:
www.nokianrenkaat.fi/hakkapeliitta-tarina

Nokian Aramid Sidewall – teknologia:

Hakkapeliitta-talviajokoulu – turvallisempaa talviajoa:
www.hakkapedia.fi/talviajokoulu

Lisätietoja Nokian Nordman -talvirenkaista:
www.nordmantyres.com

Nokian Renkaat Oyj,