• Nokian Tyres/

Seuraavan sukupolven turvallisuutta: Uusi NOKIAN HAKKAPELIITTA® 10 tarjoaa äärimmäistä talvipitoa, ajomukavuutta ja ympäristöystävällisyyttä

Nokian Renkaat esittelee uudet nastarengasvalikoimansa lippulaivatuotteet. Uusi henkilöautonrengas Nokian Hakkapeliitta 10 ja katumaastureihin tarkoitettu Nokian Hakkapeliitta 10 SUV tarjoavat äärimmäistä turvaa juuri niihin hetkiin, kun sitä eniten tarvitaan. Seuraavan sukupolven turvallisuutta tarjoava uusi Nokian Hakkapeliitta 10 -tuoteperhe on innovatiivinen yhdistelmä ylivoimaista talvipitoa, ajomukavuutta ja ympäristöystävällisyyttä. Tuoteperheen erityinen uusi tulokas on sähköautoihin ja hybrideihin tarkoitettu Nokian Hakkapeliitta 10 EV.

Uusi Nokian Hakkapeliitta 10 -nastarengas on luotu suoriutumaan Pohjolan ankarissa olosuhteissa. Lippulaivatuotteen ylivertainen talvipito on Nokian Renkaiden nykyaikaisen nastaratkaisun, perusteellisen testauksen ja huolellisen kehitystyön tulos. Ainutlaatuinen tuplanastateknologia tarjoaa maksimaalista turvallisuutta jäällä ja lumella, sillä keskiosan nastat parantavat pitoa kiihdytettäessä ja jarrutettaessa, ja olkapääalueen nastat puolestaan maksimoivat pidon mutkissa ja kaistanvaihdoissa.

Nastarenkaan tärkein turvallisuuteen liittyvä ominaisuus on suorituskyky jäällä. Kaistanvaihdot moottoritiellä tai liittyminen vilkkaaseen liikenteeseen jäisessä risteyksessä voivat olla haastavia, puhumattakaan mustasta jäästä. Uusi Nokian Hakkapeliitta 10 maksimoi turvallisuuden kaikissa ajo-olosuhteissa, ja se käyttäytyy hallitusti ja luotettavasti myös pidon äärirajoilla. Haluamme tehdä ajomatkoista turvallisia jokaisena talvipäivänä, sanoo Nokian Renkaiden tuotekehitysjohtaja Olli Seppälä.

Uudessa, kattavassa Nokian Hakkapeliitta 10 -valikoimassa on yli 140 tuotetta. Kokovalikoima kattaa koot 14-22 tuumaa, ja nopeusluokka on T (190 km/h). Suurimmassa osassa tuotteita on merkintä XL, joka tarkoittaa kyseisen koon suurinta kantoluokkaa. Uusi Nokian Hakkapeliitta 10 -tuoteperhe tulee kuluttajille myyntiin syksyllä 2021. Päämarkkina-alueita ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Pohjois-Amerikka.

Nokian Hakkapeliitta 10:n on kehittänyt maailman pohjoisin rengasvalmistaja ja talvirenkaan keksijä Nokian Renkaat. Yhtiöllä on yli sata talviturvallisuuteen liittyvää patenttia, ja se on myös turvallisuuden ja vastuullisuuden suhteen maailman johtavien yritysten joukossa.

Nykyaikainen nastoitusratkaisu tuo ylivertaista talvipitoa

Talvisella säällä ja vaikeissa tieolosuhteissa suurimmat haasteet liittyvät jarruttamiseen sekä pidon puutteeseen mutkissa ja kaistanvaihdoissa lumisilla teillä. Vaativimmissa ajo-olosuhteissa talvirenkaat ovat tärkeä turvallisuustekijä.

Tutkimusten mukaan autoilijat arvostavat erityisesti luotettavaa jää- ja lumipitoa. Nokian Renkaiden teettämässä kuluttajatutkimuksessa lähes 50 prosenttia vastaajista nimesi renkaan pidon ja käsiteltävyyden jäällä talvirenkaan tärkeimmäksi ominaisuudeksi. Renkaan käytös lumella oli lähes yhtä tärkeää, ja kolmannelle sijalle arvotettiin se, että renkaat on suunniteltu erityisesti pohjoisiin talvioloihin.*

Jotta uusi Nokian Hakkapeliitta 10 vastaisi autoilijoiden tarpeisiin, siinä on kahdenlaisia uudentyyppisiä nastoja. Parantaakseen renkaan talvisuorituskykyä Nokian Renkaat on hionut tuplanastateknologiaansa lisäämällä siihen uuden ominaisuuden: innovatiivisen nastojen sijoittelun. Kaikki nastat on sijoiteltu ja aseteltu käyttäen huippuluokan nastoitusteknologiaa. Uusia, tähden muotoisia nastoja on kierretty 180 astetta renkaan kummallakin olkapääalueella. Uudenlainen sijoittelu parantaa sivuttaispitoa ja käsiteltävyyttä varsinkin jäällä. Kun nastan reunat osuvat tien pintaan, ne ovat aina optimaalisessa asennossa. Tämä antaa lisäpitoa renkaalle sekä kuljettajalle lisää aikaa reagoida ennen pidon ja auton hallinnan menettämistä. Pito pysyy vakaana, kun sivuttais- ja pitkittäispidon ominaisuudet ovat tasapainossa.

Myös nastojen määrää on lisätty, ja niiden sijoittelu on räätälöity rengaskoon mukaan. Esimerkiksi suosituimmassa koossa 205/55 R16 nastoja on 16 prosenttia enemmän verrattuna edelliseen malliin, mikä osaltaan parantaa renkaan turvallisuusominaisuuksia.

Turvallisuuden lisäksi myös tien kulumisen madaltaminen ja renkaan käyttöiän pidentäminen ovat meille tärkeitä tavoitteita. Nykyaikaisessa Eco Stud 10 -konseptissa yhdistyvät paksumpi pohjamateriaalikerros, erityinen kumityyny nastan alla ja ilmavaimennusteknologia. Ilmatila nastan alalaipan keskellä pehmentää nastaiskua ja vähentää tien kulumista. Eco Stud 10 -konseptin ansiosta olemme pystyneet parantamaan jääpitoa ja hiljentämään rengasääntä merkittävästi samalla, kun täytämme nastarenkaille asetetut säädökset, sanoo Mikko Liukkula, Nokian Renkaiden kehityspäällikkö.

Nokian Hakkapeliitta 10:n käyttöikää on pidennetty parantamalla nastojen kiinnitystä. Lisäkumi nastojen pohjassa kiinnittää ne tiukasti ja saa ne pysymään paikallaan pidempään. Kiihdytysominaisuudet jäällä ovat parantuneet kahdeksan prosenttia verrattuna Nokian Hakkapeliitta 9:ään.

– Ajettavuus jäällä on parantunut merkittävästi. Nokian Hakkapeliitta 10 jatkaa Hakkapeliittojen perintöä siinä, että rengas tarjoaa hyvin palautetta ohjauspyörälle. Pidon laajat rajat tuovat erinomaista hallittavuutta, Liukkula lisää.

Hallittua ajettavuutta, äärimmäistä vakautta

Virheetön jääpito on välttämättömyys. Vakaa ja monipuolinen toimivuus märillä, kuivilla tai lumen peittämillä teillä on puolestaan avainasemassa vaihtelevissa talviolosuhteissa. Nokian Hakkapeliitta 10:n seuraavan sukupolven direktionaalinen eli pyörimissuunnaltaan määrätty pintamalli on vahvasti lamelloitu, mikä näkyy autoilijoille parantuneena vakautena ja lumipitona. Aggressiivinen ja yhdistetty kuviopalamalli maksimoi pidon ja vakauden. 3D-lukkolamellit painavat kuviopalat yhteen tiekontaktissa, mikä parantaa käsiteltävyyttä mutkissa ja väistöissä.

– Renkaan keskiosa on erittäin jäykkä, sillä pitkittäinen keskiripa on liitetty olkapääalueeseen kuviopalojen välisillä rivoilla. Tämä tekee renkaasta jäykemmän, mikä puolestaan tuo tarkkuutta ajovasteeseen paljaalla tiellä talvipidosta tinkimättä. Aggressiivinen pintakuviointi ja monipuolinen lamellointi ovat täydellinen yhdistelmä ensiluokkaista pitoa, vakautta ja ajettavuutta kaikilla pinnoilla, Liukkula kertoo.

Nokian Hakkapeliitta 10 sopii kaikkiin talviolosuhteisiin ja toimii luotettavasti märällä, loskalla ja lumella. Loskakeli on yksi vaikeimmista olosuhteista, varsinkin tilanteissa, jossa hieman jäätynyttä loskaa on kasoina moottoritien kaistojen välissä. Renkaan pinta on suunniteltu estämään sohjoliirtoa. Pinnan yhdistetyt urat siirtävät vettä ja loskaa tehokkaasti pois renkaan ja tienpinnan välistä.

Kiihdytys- ja jarrutustehostimet on suunniteltu parantamaan lumipitoa, ja ne tuovat lisää pitkittäispitoa jarrutuksiin ja kiihdytyksiin. Aggressiiviset Deep Snow Grooves -urat olkapääalueilla antavat lisäpitoa syvempään lumeen mentäessä.

Ympäristöystävällinen ja miellyttävä – kaikissa lämpötiloissa

Vaikka Nokian Hakkapeliitta 10 rullaa helposti läpi kylmien talvipäivien, se on suunniteltu toimimaan laajalla lämpötila-alueella. Uusi pintakumisekoitus vahvistaa vaikuttavaa talvipitoa pysymällä joustavana ja säilyttämällä pitonsa kovillakin pakkasilla. Nokian Hakkapeliitta 10:n uuden sukupolven pintakumisekoituksessa on käytetty huippuluokan sekoitusteknologiaa ja korkealaatuisia raaka-aineita, ja se tarjoaa ylivoimaista talvipitoa ja tasaista suorituskykyä myös leudommalla säällä.

Nokian Renkaiden vastuullisen tuotantoprosessin lisäksi myös kumiseoksessa käytettyjen biopohjaisten raaka-aineiden määrä tekee renkaasta ympäristöystävällisemmän. Pinnan kumiseoksen raaka-aineista 30 prosenttia on uusia ja innovatiivisia, kuten mäntyhartsia ja rypsiöljyä. Kaikista seoksessa käytetyistä öljyistä yli 50 prosenttia on biopohjaisia.

Nokian Renkaat on myös pienentänyt renkaan vierintävastusta, mikä lisää polttoainesäästöjä ja vähentää haitallisia päästöjä. Kekseliäs raaka-aineiden käyttö ja alhaisen vierintävastuksen tuova pintakuvio tekevät Nokian Hakkapeliitta 10:stä vastuullisemman vaihtoehdon autoilijoille.

Seuraavan tason hiljaisuutta

Talvien leudontuessa ja tullessa vähälumisemmiksi rengasäänen merkitys kasvaa. Pienempi määrä lunta ei tarkoita, että tiet olisivat vähemmän liukkaita. Kun vesi ja loska jäätyvät yön aikana, autoilijat joutuvat selviämään liukkaista aamuista ja petollisesta mustasta jäästä.

Nastojen huono puoli on aina ollut melu. Teimme paljon tutkimus- ja testaustyötä ratkaistaksemme asian ja vähentääksemme rengasääntä mahdollisimman paljon. Nastojen sijoittelu on tietokoneoptimoitu, jotta yksittäisten nastojen iskuaallot eivät ikinä vahvista toisiaan. Sisälle autoon tuleva ääni laskee dramaattisesti, Liukkula kertoo.

Nokian renkaat on optimoinut nastojen sijoittelun jokaisessa rengaskoossa ja muotin segmentissä. Nastojen paikat on suunniteltu niin, että yksittäisten nastojen ääniaallot eivät yhdisty keskenään. Kun nasta osuu tiehen, isku tuottaa aallon, joka kulkee pintakumin läpi renkaan teräsvyöhön. Teräsvyö kuljettaa aallon eteenpäin renkaan rakenteisiin ja sivupintoihin. Sivupintojen värinä leviää vanteen kautta auton rakenteisiin ja edelleen matkustamoon. Optimoitu nastojen sijoittelu poistaa häiritsevimmiltä kuulostavat taajuushuiput.

– Kehitystyön tulos on pehmeä, tasainen ja miellyttävä äänimaailma. Se saavutettiin sadoilla tietokonesimulaatioilla, huolellisella testaamisella ja autoilijoiden tarpeiden kuuntelemisella. Olemme ylpeitä uudesta Nokian Hakkapeliitta 10:stä. Seuraavan sukupolven turvallisuuden lisäksi se tarjoaa myös seuraavan sukupolven ajomukavuutta, Liukkula lisää.

Nokian Hakkapeliitta 10 – Seuraavan sukupolven turvallisuutta

• Äärimmäistä turvallisuutta – ylivoimainen pito jäällä ja lumella
  • Vakaa ja tarkka ajettavuus, myös paljailla teillä
  • Maksimaalista ajomukavuutta, miellyttävä äänitaso
  • Enemmän ajokilometrejä ja pieni polttoaineenkulutus

Nokian Hakkapeliitta 10 SUV – Enemmän kestävyyttä ja tasapainoista pitoa

Tehokkaat katumaasturit vaativat renkailta paljon. Renkaiden täytyy olla vahvat ja tukevat pitääkseen isot, painavat ajoneuvot vakaina myös suurissa nopeuksissa ja huonoissa tieolosuhteissa. Uusi Nokian Hakkapeliitta 10 SUV on räätälöity isoja ja tehokkaita katumaastureita varten. Siinä on samat turvallisuusominaisuudet kuin henkilöautonrenkaassa sekä enemmän kestävyyttä ja vakautta hallitakseen raskaamman rengaskuormituksen tarkasti ja luotettavasti.

Nokian Hakkapeliitta 10 SUV:issa on jäykkä pintakuviointi ja tukirivat olkapääalueilla. Tukirivat yhdistyvät uranpohjanostoihin, jotta renkaan kuviopalojen liike vähenisi. Tämä parantaa ajovakautta ja kestävyyttä. Uuden sukupolven pintakumisekoitus on räätälöity monipuoliseen katumaasturikäyttöön. Kumiseos toimii talven erilaisissa lämpötiloissa, tarjoaa erinomaista kulumiskestävyyttä sekä varmistaa turvallisen pidon ja vakaan käsiteltävyyden.

Talvikelit tuovat autoilijoille monia haasteita lumi- ja jääpeitteisistä teistä isoihin halkeamiin ja kuoppiin, joita syntyy asfaltin heikentyessä ja vaurioituessa jäätymisen ja sulamisen vuorotellessa. Niin kuin muissakin Nokian Renkaiden SUV-tuotteissa, myös Nokian Hakkapeliitta 10 SUV:issa on käytetty vallankumouksellista Aramid Sidewall -teknologiaa.

Nokian Renkaiden Aramid Sidewall -teknologia antaa kestävyyttä ja suojaa vaativissa ajo-olosuhteissa. Vahvat, synteettiset Aramid-kuidut vahvistavat renkaan sivupintaa. Kuitu saa renkaan kestämään paremmin iskuja ja viiltoja, jotka muuten saattaisivat helposti rikkoa sen. Renkaan yllättävä vahingoittuminen voi aiheuttaa isot kustannukset, mutta Aramid-sivupinnat suojaavat rengasta esimerkiksi katukiveysten ja tiessä olevien kuoppien aiheuttamilta teräviltä iskuilta ja voivat jopa estää vauriot kokonaan.

Aramid-sivupintojen tuoma lisäkestävyys ja -turvallisuus auttavat autoilijoita nauttimaan huolettomista hetkistä ratin takana sekä välttämään vaaralliset ja kalliit rengasvauriot.

Nokian Hakkapeliitta 10 SUV – Seuraavan sukupolven turvallisuutta

• Äärimmäistä turvallisuutta – ylivoimainen pito jäällä ja lumella
  • Maksimaalista vakautta ja ajomukavuutta
  • Enemmän ajokilometrejä ja matala polttoaineenkulutus
  • Aramid-sivupinnat – vahvuutta ja kestävyyttä​

Nokian Hakkapeliitta 10 EV – Ajomukavuutta ja ympäristöystävällisyyttä

Digitalisaatio ja sähköistyminen ovat globaaleja megatrendejä myös autoteollisuudessa. Hybridin tai sähköauton rengasvalintaa tehdessä tärkeimmät kriteerit ovat turvallisuus, alhainen vierintävastus ja hiljainen rengasääni. Nokian Renkaiden teettämässä kyselytutkimuksessa hybridin tai sähköauton omistaja totesivat hiljaisen rengasäänen, alhaisen vierintävastuksen tuoman pidemmän toimintasäteen sekä vakaan ja luotettavan ajotuntuman olevan kolmen tärkeimmän ominaisuuden joukossa*.

Uusi erityinen tulokas Nokian Hakkapeliitta -perheeseen on Nokian Hakkapeliitta 10 EV. Renkaan suunnittelussa ja kehityksessä on käytetty ympäristöystävällistä teknologiaa, ja Nokian Hakkapeliitta 10 EV tarjoaa hybrideihin ja sähköautoihin huipputason mukavuutta ja äärimmäistä turvallisuutta.

Sähköautot ovat hiljaisempia kuin perinteiset polttomoottoriautot. Sähköauton aiheuttamat äänet johtuvat yleensä ilmanvastuksesta tai renkaista. Nokian Hakkapeliitta 10 EV:tä suunnitellessa Nokian Renkaat kiinnitti erityistä huomiota ääniaaltojen eristämiseen. Vaikka Nokian Hakkapeliitta 10 -henkilöautonrenkaan äänitaso on jo valmiiksi poikkeuksellisen alhainen, Nokian Hakkapeliitta 10 EV:n SilentDrive™ -teknologia vie ajomukavuuden seuraavalle tasolle. Poikkeuksellisen hiljainen rengasääni on saavutettu lisäämällä renkaan sisäpintaan kerros akustovaahtoa. SilentDrive-teknologia on käytössä kaikissa Nokian Hakkapeliitta 10 EV:n koissa.

- Sähköautot ovat hiljaisia, minkä vuoksi hiljainen rengasääni on mukavuuskysymys. Kun nastat ja pintakuvio osuvat tienpintaan, renkaan sisällä olevan ilmatilan ominaistaajuudet heräävät ja aiheuttavat noin 200 hertsin ärsyttävän melupiikin. Uusi Silent Drive -teknologia vaimentaa tämän värähtelyn, ja tuloksena on matalampi äänitaso, vähemmän melua matkustamossa ja lisää ajomukavuutta. Renkaan koosta ja sivupinnan korkeudesta riippuen vaahto vaimentaa resonanssihuippujen ääntä jopa 9 desibeliä. Tämä on tärkeää paitsi kokonaismelutason myös matkustusmukavuuden ja kuljettajan jaksamisen kannalta. Kun nastojen sijoittelu on lisäksi tietokoneoptimoitu, Nokian Hakkapeliitta 10 EV on täydellinen valinta nykyaikaiseen sähköautoon, sanoo Hannu Onnela, Nokian Renkaiden Senior Development Engineer.

Sähköautot ovat yleensä tehokkaita ja painavat enemmän kuin polttomoottoriautot, mikä asettaa vaatimuksia myös renkaille. Nokian Renkaat on luonut Nokian Hakkapeliitta 10 EV:n vastaamaan sähköautojen vaatimuksiin vahvemman rakenteen ja kulutuspinnan lisäkumin avulla. Vahva rakenne tuo ylivertaista vakautta, ja kulutuspinta on suunniteltu kestämään voimakasta vääntöä ja raskasta rengaskuormitusta. Lisäkumi korostaa renkaan hiljaisuuteen vaikuttavia ominaisuuksia.

Alhainen vierintävastus lisää ajoneuvon toimintasädettä. Jotta vierintävastus olisi alhaisempi, Nokian Hakkapeliitta EV:ssä on käytetty räätälöityä uuden sukupolven pintakumiseosta. Renkaan sivupinta on ohuesti uritettu ja aerodynaaminen, mikä lisää toimintasädettä entisestään.

Nokian Hakkapeliitta 10 EV – Seuraavan sukupolven turvallisuutta

• Äärimmäistä turvallisuutta – ylivoimainen jää- ja lumipito
  • SilentDrive™-teknologia erittäin hiljainen äänitaso
  • Pidempi toimintasäde, erinomaista vakautta

Testaamista ääriolosuhteissa

Maailman parhaiden nastarenkaiden kehittäminen vaatii yli neljän vuoden tutkimus- ja kehitystyön sekä lukemattomia testauskilometrejä renkaan aidossa käyttöympäristössä. Nokian Hakkapeliitta 10:n pintamallin, rakenteiden ja kumiseosten kehittämistyö vaati tuhansia tunteja tietokonemallinnusta ja laboratoriovertailuja sekä testejä aidoissa, vaihtelevissa olosuhteissa varsinkin Nokian Renkaiden omassa White Hell -testikeskuksessa Ivalossa. Nokian Hakkapeliitta 10 edustaa skandinaavista premium-laatua ja huippuluokan erikoisosaamista, josta Nokian Renkaat tunnetaan.

Kulumisvaroitin tuo turvaa matkallesi

Kulutuspinnassa oleva patentoitu Winter Safety Indicator (WSI) lisää turvallisuutta. Se kertoo lumihiutaleen kuvan avulla, miten monta millimetriä kulutuspintaa on jäljellä: hiutale pysyy näkyvissä, kunnes kulutuspintaa on jäljellä neljä millimetriä. Kun lumihiutale on kulunut pois, uusien renkaiden ostaminen on suositeltavaa, jotta ajaminen on turvallista.

Renkaan infokenttään voi merkitä asennuspaikan ja oikean rengaspaineen, kun renkaat vaihdetaan, mikä myös lisää turvallisuutta.

Pääinnovaatiot:

Tuplanastateknologia. Maksimaalista turvallisuutta jäällä ja lumella. Keskialueen nastat parantavat kiihdytys- ja jarrutuspitoa, olkapääalueiden nastat maksimoivat pidon mutkissa ja kaistanvaihdoissa. Olkapääalueiden tähdenmuotoisia nastoja on kierretty 180 astetta, mikä tuo erinomaista sivuttaispitoa ja parantaa käsiteltävyyttä. Nastojen optimoitu sijoittelu tuo miellyttävän äänitason ja ajomukavuutta.

Eco Stud 10 -konsepti. Vähemmän tien kulumista, enemmän ajomukavuutta. Eco Stud -tyynyt, ilmatila nastan alalaipan keskellä, kumikerros nastan alla ja paksumpi kerros nastan ja teräsvöiden välissä vaimentavat nastojen iskua. Nykyaikainen, ympäristöystävällinen nastakonsepti pehmentää kontaktia tiehen ja varmistaa miellyttävän rengasäänen.

SilentDrive™-teknologia. Parasta mukavuutta. Poikkeuksellisen hiljaisen äänitason mahdollistaa renkaan sisäpinnalle lisätty kerros akustovaahtoa. Akustovaahto vaimentaa renkaiden ilmatilasta tulevaa resonointia, mikä hiljentää ääntä ja lisää ajomukavuutta. Tätä teknologiaa hyödynnetään Nokian Hakkapeliitta 10 EV -tuotteissa.

Uuden sukupolven pintakumisekoitus. Vaikuttavaa talvipitoa ja pieni vierintävastus. Pintakumiseos pysyy joustavana ja säilyttää pitonsa kovillakin pakkasilla ja tarjoaa vakaan suorituksen myös leudommalla säällä. Pintakumiseoksen materiaaleista 30 prosenttia on uusia, innovatiivisia raaka-aineita, kuten mäntyhartsia ja rypsiöljyä, ja yli 50 prosenttia kaikista renkaassa käytetyistä öljyistä on biopohjaisia. Pieni vierintävastus tuo polttoainesäästöä ja pienentää haitallisia päästöjä.

Aramid Sidewall -teknologia. Kestävyyttä ja suojaa yllättäviin tilanteisiin. Äärimmäisen vahvoja Aramid-kuituja sisältävä renkaan sivupinnan seos on poikkeuksellisen kestävää ja estää rengasrikkoja. Samaa materiaalia käytetään ilmailu- ja puolustusaloilla. Aramid-kuidut vahvistavat sivupinnan kumia kestämään ulkoiset iskut ja painumisen vannetta vasten.

Jarrutus- ja kiihdytystehostimet. Suunniteltu parantamaan lumipitoa. Tehostimien terävä, sahamainen kuviointi parantaa pitkittäispitoa, jota tarvitaan kiihdytyksissä ja jarrutuksissa.

Deep snow grooves. Olkapääalueiden aggressiiviset urat tuovat lisäpitoa syvempään lumeen mentäessä.

3D-lukkolamellit. Enemmän ajotarkkuutta. 3D-lukkolamellit lukitsevat kuviopalat yhteen renkaan osuessa tiehen, mikä parantaa käsiteltävyyttä mutkissa ja väistöissä.

Lue lisää tuotteista:

Nokian Hakkapeliitta 10

Nokian Hakkapeliitta 10 SUV

Nokian Hakkapeliitta 10 EV

Lataa tuotekuvat ja -videot

*Talvirengastutkimus 2020. Data perustuu helmi-maaliskuussa 2020 tehtyyn verkkopaneelitutkimukseen, jonka Nokian Renkaat toteutti yhteistyössä YouGov-tutkimuslaitoksen kanssa. Tutkimus tehtiin kolmessa maassa (Suomi, Ruotsi ja Norja), ja jokaisesta maasta oli 1000 vastaajaa.

Tuotepäällikkö Mikko Järvinen, puh. +358 10 401 7979,
mikko.jarvinen@nokiantyres.com

Viestinnän asiantuntija Johanna Sauna-aho, puh. +358 10 401 7667,

johanna.sauna-aho@nokiantyres.com

Twitter  I YouTube I Facebook I LinkedIn I Instagram

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta ja vastuullisuutta. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2019 yhtiömme liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 4 700. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi.

Avainsanat: