Sisäpiiritieto: Nokian Renkaat on vastaanottanut kauppahinnan maksun Venäjän toimintojensa myynnistä

Nokian Renkaat Oyj Sisäpiiritieto 16.3.2023 klo 18.00

Nokian Renkaat on vastaanottanut 285 miljoonan euron kauppahinnan maksun Venäjän toimintojensa myynnistä PJSC Tatneftille. Venäjän hallituksen komission määrittämä kauppahinta oli kokonaisuudessaan 23 050 miljoonaa ruplaa. Valuuttakurssina käytettiin Venäjän keskuspankin kurssia kauppahinnan maksupäivänä.

Venäjällä tehtävien rekisteröintimuodollisuuksien jälkeen kauppa saadaan lopullisesti päätökseen ja Nokian Renkaiden toiminnot Venäjällä päättyvät.

”Ukrainan sodasta johtuen Nokian Renkailla ei ollut enää edellytyksiä jatkaa toimintaa kestävällä tavalla Venäjällä. Vetäytymisprosessi on ollut pitkä, mutta olemme tyytyväisiä siihen, että prosessi on loppumetreillä. Keskitymme nyt rakentamaan uutta Nokian Renkaita. Yhtiön uusi suunta on selkeä ja innostava,” sanoo Nokian Renkaiden toimitusjohtaja Jukka Moisio.

Kaupan lopulliset taloudelliset vaikutukset julkaistaan tammi–maaliskuun 2023 osavuosikatsauksessa 25.4.2023.

Nokian Renkaat on julkaissut pörssitiedotteita Venäjän liiketoimintojen myynnistä seuraavasti:

Sisäpiiritieto: Nokian Renkaat Oyj myy Venäjän liiketoiminnot (28.10.2022)

Sisäpiiritieto: Venäjän hallituksen komissio on myöntänyt PJSC Tatneftille luvan ostaa Nokian Renkaat Oyj:n Venäjän toiminnot (14.3.2023)

Teemu Kangas-Kärki, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 010 401 7750
Päivi Antola, johtaja, viestintä, sijoittajasuhteet ja brändi, puh. 010 401 7327

Sijoittajat: IR@nokiantyres.com
Media: media@nokiantyres.com

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta, vastuullisuutta ja luotettavuutta. Autamme maailmaa ajamaan fiksummin. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2022 segmentit yhteensä liikevaihtomme oli noin 1 350 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 lopussa työllistimme noin 4 500 asiantuntijaa. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi.