Sisäpiiritieto: Paolo Pompei nimitetty Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtajaksi, aloittaa 1.1.2025 mennessä

Nokian Renkaat Oyj Sisäpiiritieto 20.7.2024 klo 11.05

Paolo Pompei on nimitetty Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtajaksi. Pompei aloittaa tehtävässä 1.1.2025 mennessä. Jukka Moisio jatkaa yhtiön toimitusjohtajana Pompein aloitukseen saakka.

Paolo Pompeilla (1971, Italian kansalainen) on vahva kokemus rengastoimialalta. Hänen viimeisin tehtävänsä oli Yokohama TWS:llä, aikaisemmin Trelleborg Wheel Systems, jossa hän työskenteli toimitusjohtajana vuodesta 2017. Tätä ennen Pompeilla on ollut useita johtotason tehtäviä Trelleborg Groupilla mukaan lukien Agricultural tires -liiketoimintayksikön liiketoimintajohtajan tehtävä. Aikaisemmin urallaan Pompei on työskennellyt Pirellillä. Pompei on Euroopan rengas- ja kumiteollisuuden valmistajien yhdistyksen hallituksessa. Pompeilla on maisterin tutkinto kansainvälisestä kaupasta sekä opintoja liiketaloudessa ja johtamisessa.

“Olen erittäin iloinen siitä, että Paolo Pompei aloittaa Nokian Renkaiden johdossa“, sanoo Jukka Hienonen, Nokian Renkaiden hallituksen puheenjohtaja. “Paolo Pompeilla on erittäin vahva kansainvälinen kokemus rengasteollisuudesta, ja aikaisemmissa tehtävissään hän on luonut jatkuvaa kasvua sekä vahvaa taloudellista tulosta. Hänellä on myös syvä ymmärrys Keski-Euroopan ja Pohjois-Amerikan markkinoista, jotka ovat Nokian Renkaiden keskeiset kasvumarkkinat. Paolo Pompeilla on kokemusta ja osaamista johtaa Nokian Renkaita sen seuraavassa kehitysvaiheessa kohti kahden miljardin euron liikevaihtoa.”

"On kunnia tulla nimitetyksi Nokian Renkaiden toimitusjohtajaksi. Nokian Renkaat on erinomainen yhtiö, joka on mielenkiintoisessa muutosvaiheessa, kun yhtiö pyrkii vahvaan kasvuun Keski-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa ja näyttää suuntaa vastuullisuudessa rakentaessaan maailman ensimmäistä hiilidioksidipäästötöntä rengastehdasta Romaniaan. Tämä yhdistettynä loistaviin tuotteisiin, arvostettuun brändiin ja johtavaan asemaan Pohjoismaissa tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia yhtiön kehittämiselle. On hienoa päästä työskentelemään Nokian Renkaiden tiimin kanssa ja luoda tulevaisuuden menestystä yhdessä nykyisten ja tulevien asiakkaiden kanssa”, toteaa Paolo Pompei.

Kuten yhtiö 27.3.2024 tiedotti, Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtaja Jukka Moisio on ilmoittanut Nokian Renkaiden hallitukselle aikomuksestaan siirtyä yhtiöstä eläkkeelle vuoden 2024 aikana. Moisio on toiminut Nokian Renkaiden toimitusjohtajana vuodesta 2020.

”Yhtiön nykyinen toimitusjohtaja Jukka Moisio on luotsannut Nokian Renkaita läpi poikkeuksellisten aikojen, mukaan lukien korona sekä Ukrainan sodan seuraukset yhtiölle, rakentaen Nokian Renkaita kohti uutta kasvua. Vaikka yhteistä taivalta on vielä jäljellä, haluan hallituksen puolesta jo nyt kiittää häntä erinomaisesta yhteistyöstä, johtajuudesta ja panoksesta yhtiölle”, sanoo Hienonen.

Lisätietoja antaa hallituksen puheenjohtaja Jukka Hienonen.

Yhteydenotot: media@nokiantyres.com

Päivi Antola

Johtaja, Viestintä, sijoittajasuhteet ja brändi

Paolo Pompei

Syntynyt: 1971

Italian kansalainen

Kauppatieteiden maisteri, kansainvälinen kauppa

Keskeinen työkokemus:

- Yokohama TWS, toimitusjohtaja 2023–2024

- Trelleborg Wheel Systems, toimitusjohtaja 2017–2023

- Trelleborg Wheel Systems, Business Unit Agricultural tires, liiketoimintajohtaja 2006–2017

- Trelleborg Wheel Systems, useita eri tehtäviä 1999–2005

- Pirelli UK LTD 1997–1999

Luottamustehtävät:

ETRMA, hallituksen jäsen 2017–

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta, vastuullisuutta ja luotettavuutta. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli noin 1 174 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 lopussa työllistimme yli 3 400 asiantuntijaa. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi.