Uusi Nokian Hakkapeliitta 9 SUV ykköseksi Tuulilasin talvirengasvertailussa

Uusi Nokian Hakkapeliitta 9 SUV -nastarengas pokkasi ykkössijan Tuulilasin rengastestissä (12/2017), jossa vertailtiin katumaastureihin suunniteltuja nastallisia SUV-talvirenkaita. Nokian Renkaiden tämän talven uutuusrengas on napannut kärkisijoja myös talvirengasvertailuissa Ruotsissa ja Venäjällä.

Pohjoismaisen talvirenkaan tärkein ominaisuus on turvallisuus vaativissa oloissa jäällä ja lumella. Tuulilasin mukaan Nokian Hakkapeliitta 9 SUV:in vahvuus on juuri ensiluokkainen jääpito. Rengas kiihtyy ja pysähtyy testissä muita paremmin ja saa koko porukan parhaimmat tulokset veto- ja jarrutuspidosta jäällä.

Pitävä nastarengas ohjautuu myös kaarteisiin hanakasti ja kestää reippaitakin kääntökulmia mukisematta. ”Renkaan ominaisuudet ja turvamarginaalit ovat niin korkealla tasolla, että auton saa takaisin haltuun sellaisistakin luistokulmista, joissa kilpailijat ovat helisemässä”, Tuulilasi toteaa. Lehti kehuu Nokian Hakkapeliitta 9 SUV -rengasta turvalliseksi myös lumella. Kiitosta tulee niin ikään parantuneista pito-ominaisuuksista märällä asfaltilla sekä polttoaineenkulutuksesta, joka on testin alhaisimpia.

Nokian Hakkapeliitta 9 ja 9 SUV ovat jo yli 80-vuotiaan Nokian Hakkapeliitta -tuoteperheen uusimmat jäsenet. Uutuusrenkaissa on ainutlaatuinen, patentoitu tuplanastapito kahden nastatyypin ansiosta ja SUV-renkaiden sivupintoja vahvistaa luotiliiveistäkin tuttu aramid-kuitu.

Tuulilasin vertailussa Nokian Hakkapeliitta 9 SUV nousi voittajaksi kahdeksan renkaan joukosta. Samassa vertailussa Nokian Nordman 7 SUV sijoittui hienosti jaetulle kolmannelle sijalle. Tuulilasin vertailussa käytettiin yleistä rengaskokoa 215/65 R16 ja rengasominaisuuksia arvioitiin 14 eri kategoriassa.

Testimenestystä myös ulkomailta

Nokian Hakkapeliitta 9 on kahminut voittoja myös Suomen ulkopuolella. Aiemmin syyskuussa rengas voitti ylivoimaisesti Ruotsin suurimman autolehden Vi Bilägaren (13/2017) nastarengastestin, jossa vertailtiin seitsemää 205/55 R16 –kokoluokan henkilöautonrengasta. Rengas suoriutui testissä erinomaisesti niin jäällä, lumella kuin kuivallakin alustalla. ”Nokian Hakkapeliitta 9 on erittäin hyvä rengas talvikeleillä. Ajettavuus on erinomainen ja myös ääritilanteissa rengas ohjautuu tasapainoisesti”, Vi Bilägare kiteyttää.

Venäjällä Nokian Hakkapeliitta 9 nousi voittajaksi Za Rulem (9/2017) -lehden testissä ja Hakkapeliitta 9 SUV puolestaan AutoReview -lehden (17/2017) vertailussa. Za Rulem suitsuttaa Nokian Hakkapeliitta 9 -renkaan vakaata ja yllätyksetöntä käytöstä niin lumella kuin jäällä.

Palkintokorokkeelle on yltänyt myös Nokian Renkaiden erityisesti Keski-Euroopan talvikeleihin räätälöimä Nokian WR D4 -talvirengas. Nokian WR D4 sijoittui hienosti jaetulle toiselle sijalle 16 eri merkin joukosta Saksan autoliitto ADAC:in talvirengastestissä, jossa paremmuutta haettiin koon 215/65 R16 henkilöautonrenkaille.

Lue lisää testimenestyksestä: www.nokianrenkaat.fi/testimenestys

Katso Nokian Hakkapeliitta 9 tuotevideo: https://youtu.be/cUohS7G_SIc

Tutustu Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaisiin: www.nokianrenkaat.fi/talvirenkaat

Nokian Renkaat Oyj,