• Nokian Tyres/

Uutta vakautta tyhjien konttien käsittelyyn – Nokian Renkaat tuo uusia kokoja Nokian HTS G2 -rengasperheeseen

Nokian Raskaat Renkaat, Nokia, 11 kesäkuuta 2019 – Tavaran ja raaka-aineiden tasainen virta on modernin maailman selkäranka. Entistä tehokkaammin tiedolla ohjatun logistiikan myötä konttien nopea, tarkka ja turvallinen käsittely satamissa ja terminaaleissa on yhä tärkeämpää. Nokian Renkaat esittelee kaksi uutta kokoa Nokian HTS G2 E-4 -rengasperheeseen, 14.00-24 ja 16.00-25, jotta myös tyhjien konttien käsittelijät ja haarukkatrukit saisivat turvallisuutta ja tehokkuutta lisäävää parempaa vakautta.

Renkaiden vakaus on tärkeä tekijä konttikurottajien, haarukkatrukkien ja puutavarankäsittelykoneiden tehokkaassa ja turvallisessa työskentelyssä. Kiireisessä terminaalissa ei ole aikaa ylimääräisiin liikkeisiin, joten on tärkeää, että kontinkäsittelykoneen renkaat vaimentavat värähtelyt ja iskut nopeasti.

“Mitä korkeammalle kurotat, sitä vakaamman alustan tarvitset”, kiteyttää liiketoimintalinjan johtaja Tuomas Färlin Nokian Renkailta. ”Renkaiden vakaudella on suora vaikutus työn turvallisuuteen ja tehokkuuteen.”

Nokian HTS G2 -perheen satama- ja terminaalirenkaat on suunniteltu alusta asti vakautta ja korkeaa kantavuutta silmällä pitäen. Erityistä huomiota on kiinnitetty renkaan joustoalueeseen, joka hyötyy rengasrungon iskuja vaimentavasta kumiseoksesta. Kaikki Nokian HTS G2 -renkaat ovat ristikudosrakenteisia –tunnetusti hyvin vakaa valmistusperiaate, jota Nokian Renkaat on pystynyt entisestään parantamaan.

Sileänä tai kuvioituna

Nokian HTS G2 -renkaasta on saatavilla kaksi versiota – sileäpintainen Nokian HTS G2 L-4S sekä viistetyillä kuviopaloilla varustettu, helposti kääntyvä ja vähemmän lämpöä tuottava Nokian HTS G2 E-4. ”Sileäpintainen rengas luonnollisesti kuluu hyvin hitaasti”, Tuomas Färlin huomauttaa. ”Mutta pidemmille siirtoetäisyyksille soveltuvan Nokian HTS G2 E-4 -renkaankin pintakuvio kestää hyvin kulutusta, ja keskiosan umpikumipinta estää pistovaurioita.”

Uusia kokoja, uusia käyttökohteita

Nokian HTS G2 E-4 -renkaista on kesäkuusta 2019 eteenpäin tarjolla myös koot 14.00-24 ja 16.00-25. ”Uudet rengaskoot on valittu täydentämään valikoimaa ja laajentamaan sitä tyhjän kontin käsittelijöiden ja terminaalitrukkien suuntaan”, Färlin sanoo. ”Samat ominaisuudet, jotka ovat todistaneet toimivuutensa konttikurottajissa, palvelevat hyvin myös näissä sovelluksissa.”

Mielenrauhaa konttien käsittelyyn

Uusien kokojen myötä Nokian Renkaat tarjoaa täyden kattauksen varta vasten vaativaan satamakäyttöön suunniteltuja erikoisrenkaita. ”Heidän työnään on pienentää läpimenoaikoja turvallisuudesta tinkimättä”, kuvailee Färlin loppukäyttäjien haasteita. ”Nokian Renkaat tuo heille mielenrauhaa kiireisimpäänkin päivään.”

Lisätietoja ja valokuvia:

Valokuvat ja lehdistömateriaali: www.nokiantyres.com/htsg2PR
Tuotesivu: www.nokiantyres.com/htsg2-e4 ja www.nokiantyres.com/htsg2-l4s
Yrityssivusto: www.nokiantyres.com/heavy

Toni Silfverberg, myynti- ja markkinointijohtaja, Nokian Raskaat Renkaat Oy, toni.silfverberg@nokiantyres.com, puh. 010 401 7854

Tuomas Färlin, OTR-liiketoimintalinjan johtaja, Nokian Raskaat Renkaat Oy, tuomas.farlin@nokiantyres.com, puh. 010 401 7819

Twitter I YouTube I Facebook I LinkedIn I Instagram

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta ja vastuullisuutta. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2018 yhtiömme liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 4 800. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi.

Avainsanat: