• Nomentia Oy/

Nomentia ostaa TIPCO Treasury & Technology GmbH:n osakekannan varmistaakseen asemansa kassahallinnan kansainvälisenä markkinajohtajana

Report this content

Syyskuun 7. päivä 2021 – Nomentia Oy, eurooppalainen SaaS-pohjaisten maksuliikenne- ja cash management ratkaisujen edelläkävijä, on tänään ilmoittanut ostavansa TIPCO Treasury & Technology GmbH:n osakekannan. TIPCO sekä sen Treasury Information Platform (TIP) -ratkaisu ovat tunnettuja brändejä saksankielisissä maissa. Yritysoston avulla Nomentiasta tulee johtava toimija pilvipohjaisissa cash management ja treasury -ratkaisuissa.

“Nomentian ja TIPCO:n tavoitteena on rakentaa ja markkinoida toimialan parhaita pilvipohjaisia maksuliikenteen ja kassahallinnan ratkaisuja nykyisille sekä tuleville asiakkaillemme. Viimeisen vuoden aikana Nomentia on kiihdyttänyt kansainvälistä kasvuaan Euroopassa, erityisesti saksankielisissä maissa sekä Alankomaissa ja me uskomme, että TIPCO Treasury & Technologyn ostaminen auttaa Nomentiaa laajentumaan yhä vahvemmin uusille markkinoille. Kaupan odotetaan vahvistavan Nomentian tuoteportfoliota”, kertoo Jukka Sallinen, Nomentian toimitusjohtaja.

Pilvipohjaisten kassahallinnan ratkaisujen tarve on ollut kasvussa yritysten halutessa parantaa organisaationsa joustavuutta ja ketteryyttä, prosessien skaalautuvuutta sekä B2B -maksujen tietoturvaa.

”Yritykset haluavat hyödyntää digitalisaation tuomia mahdollisuuksia ja kehittää kassahallinnan sekä kassaennustamisen prosesseja, datan laatua ja analytiikkaa päätöksenteon tueksi. Operatiivisen toiminnan parantamiseksi yritysten tulisi kiinnittää huomiota myös integraatioon, compliance -teemoihin sekä tietoturvaan”, lisää Anna-Lisa Natchev, Nomentian Chief Growth Officer.

Yrityskaupan myötä TIP-ratkaisu lisätään Nomentian kassahallinnan tuoteportfolioon, jolloin Nomentia kykenee tarjoamaan entistä laajempia kassahallinnan sekä kassaennustamisen sovelluksia asiakkailleen. Transaktio vahvistaa Nomentian asemaa Euroopassa erityisesti saksankielisissä maissa.

“TIPCO:n IT ja treasury -osaamisen yhdistäminen Nomentian kanssa luo erinomaiset mahdollisuudet tuoda uusia innovaatioita treasury -toimialalle. Uskomme, että yritysjärjestelyn kautta asiakkaamme tulevat olemaan entistä valmiimpia kohtaamaan tulevaisuuden haasteet teknologian saralla”, toteaa TIPCO:n Martin Winter.

Yritysoston jälkeen Nomentialla on lähes 200 työntekijää Suomessa, Itävallassa, Saksassa, Hollannissa, Ruotsissa ja Puolassa. Nomentian laajentunut tuoteportfolio tarjoaa kassahallinnan ja maksuliikenteen ratkaisuja yhä laajemmalla skaalalla lähes 2000 asiakkaalle yli 80 maassa.

Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkaista.

Kaupan toteutus edellyttää viranomaiskäsittelyä, jonka odotetaan valmistuvan lähiviikkojen aikana.

Jukka Sallinen, CEO, Nomentia Oy, puh. +358 40 590 6144

Martin Winter, Co-CEO, TIPCO Treasury & Technology GmbH, puh. + 43 1 5810519

Hubert Rappold, Co-CEO, TIPCO Treasury & Technology GmbH, puh. +43 1 5810519

Medialle

Anna-Lisa Natchev, Chief Growth Officer, Nomentia Oy, puh. +358 50 413 0704

Tietoja Nomentiasta

Nomentia on maksuliikenteen ja kassahallinnan ratkaisujen kansainvälinen edelläkävijä. Uskomme maailmaan, jossa yritykset voivat tehdä oikeita valintoja, vaikka nykyaikana ennakoiminen olisikin hankalaa. SaaS-pohjainen alustamme tarjoaa työkaluja kassan ennustamiseen ja näkyvyyden lisäämiseen, kansainvälisiin maksuihin ja pankkiyhteyksiin, täsmäytykseen, sisäisen pankin sekä valuuttojen hallintaan ja takauksiin. Nomentialla on lähes 2000 asiakasta ja palvelumme käsittelevät vuosittain 800 miljardin euron edestä maksuja lähes 80 maassa Lisää tietoa: www.nomentia.com

Tietoja TIPCO:sta

TIPCO tarjoaa treasury -alan ratkaisuja taloushallinnon asiantuntijoille. TIPCO:ssa yhdistyy ainutlaatuinen IT- ja treasury osaaminen ja siksi Treasury Information Platform (TIP) on johtavien yritysten valinta Euroopassa eri toimialoilla. Yli 130 asiakasta luottaa ratkaisuihimme ja kykyymme tarjota markkinoiden johtavia treasury -alan innovaatiota.