Aleksia myi kaksi kiinteistöprojektia

Aleksia myi kaksi kiinteistöprojektia MeritaNordbanken-konserniin kuuluva Aleksia Oy on myynyt kaksi valmiiksi vuokrattua rakenteilla olevaa kiinteistöprojektiaan Kuntien eläkevakuutukselle. Aleksia Oy vastaa edelleen projektien sopimusten mukaisesta loppuunsaattamisesta ja luovuttamisesta vuokralaisille. Helsingissä sijaitsevan Kiinteistö Oy Haapaniemenkatu 6:n vuokralaiseksi tulee kesällä 2000 Teatterikorkeakoulu ja Espoossa sijaitsevan Kiinteistö Oy Keilarannanpuiston vuokralaisena jatkaa Compaq Oy rakennustöiden valmistuttua vuoden 1999 loppuun mennessä. Myytyjen projektien yhteisarvo on noin 250 miljoonaa markkaa, jonka summan Aleksia käyttää edelleen strategiansa mukaisesti kiinteistökantansa kehittämiseen. Käynnissä ja valmisteilla olevista projekteista mainittakoon Kämp, Länsiväylän varrella oleva kauppakeskus työnimeltään Iso Omena, ns. Fennia-korttelissa oleva viihdekeskus Metropol 2001 ja Herttoniemessä oleva suuri toimistohanke. Myynnillä ei ole merkittävää vaikutusta Merita-konsernin tulokseen. Lisätietoja: kiinteistökehitysjohtaja Markku Hietala, Aleksia Oy, puh. 010 3040 303 tai 0500 405 879 kiinteistöpäällikkö Erkki Markkola, Kuntien eläkevakuutus, puh. (09) 185 7493 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/1999/02/01/19990201BIT00620/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/02/01/19990201BIT00620/bit0002.pdf