Aleksian osavuositulos ja listautuminen pörssiin

ALEKSIA OYJ PÖRSSITIEDOTE 25.8.1999 1(1) Aleksia Oyj:n hallitus päätti 24.8.1999 hakea listautumista HEX Helsingin Pörssiin välittömästi sen jälkeen, kun MeritaNordbanken Oyj on tarjonnut Aleksian osakkeita yleisölle. MeritaNordbanken Oyj:n hallitus on tehnyt päätöksen osakemyynnin aloittamisesta tämän vuoden aikana, mikäli markkinaolosuhteet sen sallivat. Aleksia perustettiin lokakuussa 1998 sen jälkeen, kun MeritaNordbanken oli tehnyt strategisen päätöksen luopua omaisuudesta, joka ei ole pankin ydinliiketoiminnalle tarpeellista. Aleksian strategian mukaisesti on tarkoitus luoda kaupallinen kiinteistöyhtiö, jolla on keskitetty korkealuokkainen kiinteistösalkku ja jonka osakkeita tarjotaan sekä kotimaisille että kansainvälisille sijoittajille Helsingin Pörssiin listautumisen yhteydessä. Listauduttuaan Aleksian odotetaan olevan yksi suurimmista julkisesti noteeratuista pohjoismaisista kiinteistöyhtiöistä. Helsinki 25.8.1999 ALEKSIA OYJ Hallitus Lisätietoja Toimitusjohtaja Heikki Hyppönen, puh. (358) 10 3040 201 Sähköposti: heikki.hyppönen(at)aleksia.fi Tai Hallituksen puheenjohtaja Sven-Åke Johansson, puh. (46) 8 614 7804 JAKELU Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/25/19990825BIT00490/bit0001.doc Raportti http://www.bit.se/bitonline/1999/08/25/19990825BIT00490/bit0002.pdf Raportti