International Moscow Bankin osakepääomaa korotetaan

International Moscow Bankin osakepääomaa korotetaan International Moscow Bankin ylimääräinen yhtiökokous, joka pidettiin 21.12.1999, päätti yksimielisesti korottaa pankin osakepääomaa. Samalla päätettiin pankin omistusrakenteen muutoksesta. Nykyisistä osakkeenomistajista Bayerische Hypo- und Vereinsbank ja Merita Pankki Oyj lisäävät huomattavasti omistusosuuttaan ja niistä tulee IMB:n strategisia omistajia noin 40%:n ja 20%:n osuuksin. BCEN-Eurobank, Sberbank ja Industrial Bank of Japan Ltd pysyvät myös edelleen pankin osakkeenomistajina. Bank for Foreign Trade (Vneshtorgbank) luopuu osakkuudestaan ja myy osakkeensa BCEN-Eurobankille. Bank Austria Creditanstalt International ja Comit Holding International, jotka ovat olleet IMB:n osakkaina vuodesta 1989 eli sen perustamisesta asti, ovat myös ilmoittaneet aikovansa myydä osakkeensa strategisille omistajille. International Moscow Bankin osakepääomaa korotetaan 40 miljoonalla dollarilla. Korotukseen osallistuvat useimmat jäljelle jäävistä osakkeenomistajista, jotka yhteisesti merkitsevät 68 000 uutta osaketta. Osakkeet tullaan jakamaan uudestaan ennen osakepääoman korotusta siten, että osakkuudestaan luopuvat osakkeenomistajat eivät osallistu korotukseen. Lisätietoja: Johtaja Hannu Halttunen, puh. 165 53247 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00470/bit0002.pdf