MeritaNordbanken ostaa Société Généralen pankkitoiminnot Latviassa ja Liettuassa MeritaNordbanken ostaa ranskalaisen Société Générale -pankin Latvian- ja Liettuan-toiminnot. Nämä käsittävät Riiassa toimivan sivukonttorin, joka palveluksessa on noin 60 henkilöä, ja Vilnassa olevan sivukonttorin, jonka vahvuus on noin 20 henkeä. Baltian ja Puolan kasvavat markkinat kuuluvat MeritaNordbankenin kotimarkkina-alueeseen. MeritaNordbanken-konserni pystyy nyt tarjoamaan sekä paikallisille että pohjoismaisille yksityis- ja yritysasiakkailleen täydet pankkipalvelut Virossa, Latviassa ja Liettuassa, missä sillä on omat yksiköt, sekä Puolassa, missä se omistaa puolet Gdyniassa sijaitsevasta Bank Komunalnysta. - Ostamalla jo toimivat sivukonttorit kaksinkertaistamme yhdellä iskulla liiketoimintamme Latviassa ja pääsemme nopeasti alkuun Liettuassa, sanoo MeritaNordbankenin Baltian ja Puolan aluepankin johtaja Thomas Neckmar. - Aiomme liittää Latvian- ja Liettuan-konttoreiden palveluvalikoimaan myös Internet- ja puhelinpalvelut. - Olemme jälleen askeleen lähempänä tavoitettamme kehittyä Itämeren alueen johtavaksi rahoitusalan konserniksi, Thomas Neckmar toteaa. - Pienehköt yritysostot Baltian maissa ovat edelleenkin mahdollisia, vaikka pyrimmekin pääasiassa orgaaniseen kasvuun. Oston toteutuminen edellyttää kummassakin maassa asianomaisten viranomaisten hyväksymistä. Omistusoikeuden on tarkoitus siirtyä MeritaNordbankenille 31.3.2000. Lisätietoja antavat: Johtaja Thomas Neckmar, Baltian ja Puolan aluepankki, puh. +46 8 614 79 30, +46 708 67 34 12 Lehdistöpäällikkö Lauri Peltola, puh. 09 165 423 24 Lehdistöpäällikkö Erik Evrén, puh. +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/11/20000111BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/11/20000111BIT00470/bit0002.pdf