MeritaNordbanken-ryhmä tekee ostotarjouksen puolalaisen Bank Komunalnyn osakkeenomistajille MeritaNordbanken teki tänään ostotarjouksen Varsovan pörssissä noin 12 prosentista Bank Komunalny SA:n osakkeita. Tarjous tehtiin hintaan 16,50 zlotya/osake eli noin 30 prosentin premiolla viimeisen neljän viikon keskimääräiseen osakehintaan. Jos tarjous toteutuu, MeritaNordbanken saa lähes 50 prosentin osuuden Bank Komunalnyn osakkeista/äänimäärästä. Omistusosuuden kasvu on kesäkuussa 1999 Bank Komunalnyn kanssa allekirjoitetun sopimuksen mukainen. -Työskentelemme yhteistyössä Bank Komunalnyn kanssa vahvistaaksemme edelleen pankin markkina-asemaa etenkin kansainvälisten palveluiden osalta. Tällä hetkellä pankilla on hyvät valmiudet palvella kotimaisia henkilö-, yritys- ja yhteisöasiakkaita sekä pohjoismaisia yrityksiä, jotka tarvitsevat monipuolisia pankkipalveluita ja tuotteita. Ostotarjous ja odotettavissa oleva omistuksen lisäys vahvistaa MeritaNordbankenin sitoutumista Puolaan, sanoo Thomas Neckmar, MeritaNordbankenin Baltian ja Puolan aluepankin johtaja. Lisätietoja: Thomas Neckmar, +46 708 673412 Björn Westberg, Investor Relations, +46 8 614 7850 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/19991118BIT00090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/19991118BIT00090/bit0002.pdf