Standard & Poor's ja Fitch IBCA vahvistivat Merita Pankin ja Nordbankenin luokitukset Amerikkalainen luokituslaitos Standard & Poor's vahvisti Merita Pankki Oyj:n ja Nordbanken AB:n luokitukset A/A-1 ja Nordbanken Hypotek AB:n lyhytaikaisen luokituksen A-1. Merita Pankin ja Nordbankenin näkymät ovat luokituslaitoksen mukaan vakaat. Kansainvälinen luokituslaitos Fitch IBCA vahvisti Merita Pankin ja Nordbankenin pitkien luottojen luokituksen A+ ja lyhytaikaisten luottojen luokituksen F1. Luokituslaitosten arviot perustuvat muun muassa siihen, että MeritaNordbankenin tekemä ostotarjous Christiania Bank og Kreditkassesta toteutuu, uuden pankin toiminta yhdistetään onnistuneesti osaksi konsernia ja ryhmän vakavaraisuus palautuu entiselle tasolle. Johdon vahva sitoutuminen Tier 1 -vakavaraisuussuhteen vahvistamiseen on kuitenkin oleellista luokituksen tulevalle kehitykselle. Sen lisäksi Standard & Poor's toteaa, että MeritaNordbankenin johto on jo tehokkaasti toteuttanut Merita Pankin ja Nordbankenin yhdistämisen, joka oli suurempi ja monimutkaisempi tehtävä. Lisätietoja: pankinjohtaja Fanny Borgström, p. (09) 369 50500 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/21/19990921BIT00650/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/21/19990921BIT00650/bit0002.pdf