Tarkennus tiedotteeseen: Ilmarinen ostaa Aleksian

Tarkennus tiedotteeseen: Ilmarinen ostaa Aleksian MeritaNordbanken ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ovat sopineet tänään siitä, että Ilmarinen ostaa koko kiinteistösijoitusyhtiö Aleksian. Käteiskaupan vuoksi Aleksian osakkeiden myynti ja listautuminen Helsingin pörssiin peruuntuu. MeritaNordbanken päätti hyväksyä Ilmarisen tarjouksen, koska Aleksian osakkeiden myynti ei edennyt odotetusti. MeritaNordbankenin ja Ilmarisen välille tänään tehty sopimus on seuraava: *Ilmarinen ostaa koko Aleksian käteisellä. Kauppahinta vastaa Aleksian osakekannan arvoa 370 miljoonaa euroa. *MeritaNordbanken ostaa takaisin muutamia arvokiinteistöjä Aleksialta. Kiinteistöjen hinta on 145 miljoonaa euroa. *Aleksian henkilöstön asema kaupan yhteydessä selvitetään käynnistyvissä yt-neuvotteluissa. Aleksian myynnistä MeritaNordbanken kirjaa tappiota 40 miljoonaa euroa. MeritaNordbanken kasvattaa edelleen pankkitoimintaansa ja keskittyy ydinliiketoimintoihinsa. Suomen kiinteistöosakemarkkinoiden heikon kehityksen vuoksi tänään tapahtunut Aleksian myynti Ilmariselle on paras ratkaisu MeritaNordbankenin ja sen osakkeenomistajien kannalta. MeritaNordbanken jatkaa kiinteistöomistustensa supistamista strategiansa mukaisesti. Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja Pertti Voutilainen, p +358 500 22 55 57 Varatoimitusjohtaja Markku Pohjola, p. +358 9 165 422 45 Johtaja Lars Thalén, p. +46 8 614 79 51 Lehdistöpäällikkö Lauri Peltola, p. +358 50 324 14 45 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/22/20000222BIT00900/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/22/20000222BIT00900/bit0002.pdf