Dag Andresen Nordean sisäisen tarkastuksen johtajaksi

Dag Andresen Nordean sisäisen tarkastuksen johtajaksi Dag Andresen, 37, on nimitetty Nordea AB:n (publ) sisäisen tarkastuksen johtajaksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään syyskuussa 2001. Dag Andresen on tällä hetkellä vähittäispankin talousjohtajana Den norske Bankissa Oslossa. Andresenilla on kansainvälinen liikkeenjohdon MBA-tutkinto ja MBA- tutkinto Helsingin kauppakorkeakoulusta. Lisäksi hänellä on liikkeenjohdon tutkinto kauppakorkeakoulusta Norjasta sekä loppututkinto Norjan kuninkaallisten ilmavoimien akatemiasta ja meriupseerikoulusta. Dag Andresen on aikaisemmin työskennellyt johtotehtävissä muun muassa Pohjoismaiden Investointipankissa (NIB) ja Kvaerner ASA:ssa Helsingissä. Lisätietoja: Thorleif Krarup, konsernijohtaja, +46 8 614 7901 Harald Arnkværn, Nordean hallituksen tarkastusvaliokunnan puheenjohtaja, +47 22 40 21 00 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00290/bit0001.pdf