• Nordea/

Report this content

Eva-Lotta Rosenqvist on nimitetty Group Compliance Officeriksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi 1. toukokuuta alkaen. Hän toimii tällä hetkellä konsernin sisäisen tarkastuksen johtajana.

Group Compliance Officer on jo aiemmin raportoinut konsernijohtajalle, mutta nyt tehtävään liitetään konsernin johtoryhmän jäsenyys.

- Rahoitusalan sääntely on lisääntynyt merkittävästi. Compliance-asioiden strategista merkitystä on lisännyt etenkin sääntely, jolla pyritään suojaamaan asiakkaita, estämään pankkien käyttö laittomiin tarkoituksiin ja vahvistamaan luottamusta. Vahvistamme tätä toimintoa tuomalla compliance-asiat konsernin johtoryhmään. Olen erittäin tyytyväinen, että Eva-Lotta Rosenqvist ottaa tämän tehtävän vastaan. Hänen kokemuksensa ja vahvat johtamistaitonsa ovat tärkeitä compliance-asioiden edistämisen kannalta, Nordean konsernijohtaja Christian Clausen sanoo.

Eva-Lotta Rosenqvist on johtanut Nordea-konsernin sisäistä tarkastusta vuodesta 2007. Hän aloitti Nordeassa vuonna 1998 ja on työskennellyt sisäisessä tarkastuksessa useissa eri tehtävissä. Ennen uraa Nordeassa Eva-Lotta Rosenqvist työskenteli Folksamissa, KPMG:llä ja Ruotsin valtiontalouden tarkastusvirastossa.

(Group Compliance -yksikön nykyinen johtaja Erik Kjellberg jatkaa Group Compliancen johtoryhmän jäsenenä.)

Lisätietoja:
Kati Tommiska, konserniviestintä, 09 165 42320

Nordean on julkistettava tässä tiedotteessa annetut tiedot Ruotsissa annetun rahoitusinstrumenteilla käytävää kauppaa koskevan lain (1991:980) ja/tai Ruotsissa annetun arvopaperimarkkinalain (2007:528) mukaisesti.

Avainsanat: