Frans Lindelöw Nordea Securitiesin uudeksi johtajaksi

Frans Lindelöw Nordea Securitiesin uudeksi johtajaksi Nordea Securitiesin uudeksi vetäjäksi on nimitetty Frans Lindelöw. Frans Lindelöwillä, 40, on viidentoista vuoden kokemus kansainvälisestä pankkitoiminnasta. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 2. syyskuuta. Viimeksi Lindelöw on työskennellyt HSBC:ssä Lontoossa toimitusjohtajana ja vastannut samalla osakekaupasta Euroopassa. Hän on toiminut aiemmin muun muassa HSBC:n Tukholman toimiston johtajana ja Salomon Brothersilla Lontoossa, missä hän vastasi johdannaisten ja osakkeiden myynnistä yhteisöasiakkaille, sekä useissa muissa tehtävissä pohjoismaisissa ja kansainvälisissä finanssipalveluyrityksissä. Frans Lindelöw valmistui Tukholman yliopistosta vuonna 1985 pääaineenaan kauppatieteet. Nordea Securites tarjoaa investointipankkipalveluita toimipaikoistaan Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa. Sen henkilöstömäärä on noin 600 ja sen toimialaan kuuluvat tutkimus, osakekauppa, trading sekä corporate finance - palvelut. Nordea Securities kuuluu Nordean suuret yritys- ja yhteisöasiakkaat -liiketoiminta-alueeseen. Lisätietoja: Markku Pohjola, johtaja, suuret yritys- ja yhteisöasiakkaat, +358 9 165 42245 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611 Nordea on Pohjoismaiden ja Itämeren alueen johtava finanssipalvelukonserni. Konsernilla on kolme liiketoiminta-aluetta: vähittäispankki, suuret yritys- ja yhteisöasiakkaat sekä varallisuudenhoito ja henkivakuutus. Nordealla on yli 10 miljoonaa asiakasta ja 1245 konttoria 22 maassa. Konserni on maailman johtava Internet-pankkipalveluiden tarjoaja ja sillä on 3,1 miljoonaa verkkopankkiasiakasta. Nordea noteerataan Helsingin, Kööpenhaminan ja Tukholman pörsseissä. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00340/wkr0002.pdf