• Nordea/

Hans Dalborgin nimikkoprofessuuri Stockholm Institute of Financial Researchiin

Report this content

Hans Dalborgin nimikkoprofessuuri Stockholm Institute of Financial Researchiin Stockholm Institute of Financial Research -tutkimuslaitokseen perustetaan Hans Dalborgin nimeä kantava taloustieteen professuuri. -Nordean hallitus on päättänyt lahjoittaa 10 miljoonaa Ruotsin kruunua Hans Dalborgin kunniaksi perustettavan professuurin rahoittamiseksi. Professuurilla haluamme antaa tunnustuksen Hans Dalborgin pankkiirin uralle ja hänen saavutuksilleen Nordean luomisessa, sanoi hallituksen puheenjohtaja Vesa Vainio Nordean varsinaisessa yhtiökokouksessa tiistaina. - Mielestämme paras tapa kiittää Hans Dahlborgia on tukea taloudellista tutkimusta, joka pyrkii edistämään pohjoisen kotimarkkinamme yhdentymistä ja kasvua. Tähän kehitykseen Hans Dalborg varmasti vaikuttaa uudessa roolissaan vastaisuudessakin. Stockholm Institute of Financial Research on yksityinen ja riippumaton tutkimuslaitos, jonka tarkoituksena on edistää taloustieteellistä tutkimusta, opetusta ja keskustelua Ruotsissa ja kansainvälisesti. Virkaan on tarkoitus nimittää vieraileviksi professoreiksi soveltavan taloustieteen alalla toimivia tunnettuja pohjoismaisia ja kansainvälisiä tutkijoita. Tutkimuksen tulisi kohdistua pohjoismaisten markkinoiden kehityksen kannalta tärkeisiin alueisiin, kuten riskianalyysiin, rahoituslaitosten keskinäiseen kilpailuun, valvontaan ja lainsäädäntöön. Vierailevan professorin nimittää laitoksen johtokunta. Lisätietoja: Erik Evrén, konserniviestintä, + 46 8 614 8611 Karl-Olof Hammarkvist, Senior Advisor, + 46 8 614 7834 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/10/20010410BIT01040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/10/20010410BIT01040/bit0001.pdf