Muutoksia Nordean johtoryhmässä

Nordea Bank Oyj
Pörssitiedote – Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus
17. lokakuuta 2024 klo 7.00 Suomen aikaa

Martin Persson on nimitetty Asset & Wealth Management -liiketoiminta-alueen johtajaksi ja Petteri Änkilä Large Corporates & Institutions -liiketoiminta-alueen johtajaksi. Snorre Storset jättää tehtävänsä Asset & Wealth Management -liiketoiminta-alueen johtajana yhdeksän menestyksekkään vuoden jälkeen. Muutokset tulevat voimaan 1. tammikuuta 2025.

Large Corporates & Institutions -liiketoiminta-alueen nykyinen johtaja Martin Persson on nimitetty Asset & Wealth Management -liiketoiminta-alueen johtajaksi. Martin Persson jatkaa konsernin johtoryhmän jäsenenä ja Ruotsin sivuliikkeen johtajana. Hän on toteuttanut onnistuneesti vuonna 2019 käynnistettyjä strategisia hankkeita vahvan johtajuuden, tuloshakuisuuden ja asiakaslähtöisyyden kautta. Martin Persson aloitti Nordeassa vuonna 2012 Markets Equities -yksikön johtajana.

Nordea Life & Pensionin nykyinen toimitusjohtaja Petteri Änkilä on nimitetty Large Corporates & Institutions -liiketoiminta-alueen johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Ennen tätä tehtävää hän toimi menestyksekkäästi Suomen Large Corporates & Institutions -yksikön johtajana yhdeksän vuoden ajan. Petteri Änkilä tuli Nordeaan vuonna 2014. Hän on aiemmin työskennellyt investointipankkitoiminnan ja pääomasijoittamisen parissa.

”Olen hyvin iloinen voidessani kertoa Martin Perssonin ja Petteri Änkilän nimityksistä tänään. Yksi Nordean tärkeimmistä strategisista painopistealueista on tukea kasvua Private Banking -toiminnassa sekä säästämisessä ja sijoittamisessa. Martin Perssonin pitkä kokemus ja johtamistaidot mahdollistavat liiketoiminnan vahvan kasvun ja vahvat tulokset Asset & Wealth Management -liiketoiminta-alueella. Petteri Änkilän pitkä kokemus, monipuolinen tausta ja vahva asiakaslähtöisyys varmistavat Large Corporates & Institutions -liiketoiminta-alueen jatkuvan menestyksen”, konsernijohtaja Frank Vang-Jensen sanoo.

Samalla on sovittu, että Snorre Storset jättää nykyisen tehtävänsä Asset & Wealth Management -liiketoiminta-alueen johtajana ja konsernin johtoryhmän jäsenenä yhdeksän vuoden jälkeen.

”Haluan kiittää Snorre Storsetiä hänen sitoutumisestaan sekä erinomaisesta työstään ja tuloksistaan niiden 15 vuoden aikana, jotka hän on työskennellyt Nordeassa. On ollut suuri ilo työskennellä Snorren kanssa, ja toivotan hänelle kaikkea hyvää tulevaisuudessa”, konsernijohtaja Frank Vang-Jensen sanoo.

Nimitykset odottavat viranomaisten hyväksyntää.

Lisätietoja:

Malin Pettersson, Group Corporate Communication -yksikön johtaja, 040 589 7941

Konserniviestintä, 010 416 8023 tai press@nordea.com

Tässä pörssitiedotteessa annetut tiedot on annettu julkistettavaksi yllä mainittujen tahojen välityksellä 17. lokakuuta 2024 klo 7.00 Suomen aikaa.

Nordea on yleispankki, joka on koko 200-vuotisen historiansa ajan tukenut Pohjoismaiden talouksia ja niiden kasvua. Autamme toteuttamaan unelmia ja arjen toiveita sekä edistämme yhteistä hyvää. Autamme joka päivä asiakkaitamme suunnittelemaan talouttaan, tarjoamme alan parhaan monikanavaisen asiakaskokemuksen ja edistämme kestävää muutosta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää meistä osoitteessa nordea.com.