• Nordea/

Nordea, IBM ja Microsoft tarjoavat yhdessä yrityksille globaalia Internet-maksamisen järjestelmää Nordea on solminut IBM:n ja Microsoftin kanssa sopimuksen nopeuttaakseen Internetiin perustuvien SWIFTin (rahoitusalan standardeista vastaava organisaatio) maksustandardien maailmanlaajuista käyttöönottoa. Nämä yhteistyösopimukset ovat jatkoa Nordean pyrkimyksille hyödyntää maailman johtavaa Internet-pankkipalveluiden osaamistaan yritysasiakkaiden hyväksi. Ratkaisun ansiosta yritykset voivat pienentää kustannuksia, kun rahoitukseen ja liiketoimintaan liittyvät viestit välittyvät saman järjestelmän kautta ja maksuliikenne kulkee Internetin välityksellä. Yhteistyön ansiosta IBM ja Microsoft voivat tarjota monipankkiliittymän yrityksille, jotka tarvitsevat entistä turvallisemman ratkaisun kansainvälisiin maksuihinsa avoimessa Internetissä. "Kansainvälisinä yhtiöinä IBM:llä ja Microsoftilla on hyvät mahdollisuudet tukea yrityksiä niiden siirtäessä hankinta- ja muita toimintojaan Internet-ympäristöön. Yritysten on helppo ottaa ratkaisu käyttöön, koska kumppanimme hoitavat integroinnin järjestelmästä toiseen", sanoo Nordean elektronisista pankkipalveluista vastaava varatoimitusjohtaja Bo Harald. "Pankit ja niiden asiakkaat uskovat, että kuluja voidaan pienentää siirtämällä osto- ja rahoitusprosessit Internetiin. Tästä on todisteena Nordean sitoutuminen Identrusiin ja Internet-pohjaisiin maksuliikennejärjestelmiin", sanoo IBM:n kansainvälisen maksuliikenneliiketoiminnan johtaja Alec Nacamuli. "Kansainvälinen maksuliike on alue, johon Microsoft keskittyy nyt finanssipalvelualalla. Kattava läsnäolomme markkinoilla antaa meille ainutlaatuisen aseman tukea yhtenäisen maksujärjestelmän luomista", sanoo Paul Shetler, joka vastaa finanssipalvelualasta Microsoft EMEA:ssa. Ratkaisu madaltaa yrityksen kynnystä sähköiseen kauppaan ja sopii kaikenkokoisille yrityksille. Kaupankäynti Internetin kautta alentaa yrityksen kuluja, nopeuttaa asiointia ja laajentaa markkinoita. Eniten sen käyttöönotosta hyötyvät suuret, arvoketjunsa optimointiin panostavat yritykset alihankkijoineen. Lisätietoja: Olli Kähkönen, johtaja, Extended Cash Management, (09) 165 53246, 050- 350 9727 Matti Karvonen, yksikönjohtaja, elektroniset pankkipalvelut, (09) 165 24900, 050-64 103 Liisa Laine, viestintä, (09) 165 42655, 050-66 839 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT00240/wkr0002.pdf