• Nordea/

Nordea Bank Oyj: Omien osakkeiden takaisinosto 21.11.2023 ja tekninen korjaus aiempaan tiedotteeseen

Nordea Bank Oyj
Pörssitiedote – Muutokset omien osakkeiden omistuksessa
21.11.2023 klo 22.30 Suomen aikaa

Nordea Bank Oyj (LEI: 529900ODI3047E2LIV03) on 21.11.2023 hankkinut omia osakkeitaan (ISIN: FI4000297767) omistukseensa seuraavasti:

Markkinapaikka (MIC-koodi)

Osakkeiden lukumäärä

Painotettu keskihinta osakkeelta, euroa* **

Kulut yhteensä, euroa * **

XHEL

749 506,20

CEUX

1 475 467,07

XSTO

749 440,38

XCSE

169 903,07

Yhteensä

3 144 316,72

* Käytetyt valuuttakurssit: SEK/EUR 11,3919 ja DKK/EUR 7,4545
** Kahden desimaalin tarkkuuteen pyöristettynä

Nordea ilmoitti 26. huhtikuuta 2023 käynnistävänsä enintään 1,0 miljardin euron suuruisen omien osakkeiden takaisinosto-ohjelman Nordean vuoden 2023 varsinaisen yhtiökokouksen antaman valtuutuksen perusteella. Omia osakkeita hankitaan julkisessa kaupankäynnissä Euroopan parlamentin ja neuvoston 16. huhtikuuta 2014 antaman markkinoiden väärinkäyttöasetuksen (EU) N:o 596/2014 sekä Euroopan komission delegoidun asetuksen (EU) 2016/1052 mukaisesti.

Nordean omistuksessa on nyt ilmoitettujen hankintojen jälkeen 1 274 407 omaa osaketta pääomarakenteen optimointitarkoituksessa ja 4 787 315 omaa osaketta palkkiotarkoituksessa.

Lisätiedot kustakin hankinnasta ovat tämän tiedotteen liitteenä.

Tekninen korjaus aiempaan tiedotteeseen

Teknisen virheen vuoksi 20. marraskuuta 2023 takaisin ostettujen omien osakkeiden lukumäärä oli kyseisen päivän pörssitiedotteen leipätekstissä sisällytetty palkkiotarkoituksessa omistettujen omien osakkeiden kokonaismäärään, kun ne olisi kuulunut sisällyttää pääomarakenteen optimointitarkoituksessa omistettujen omien osakkeiden kokonaismäärään. Korjattu teksti:

”Nordean omistuksessa on nyt ilmoitettujen hankintojen jälkeen 970 406 omaa osaketta pääomarakenteen optimointitarkoituksessa ja 4 787 315 omaa osaketta palkkiotarkoituksessa.”

Nordea Bank Oyj:n puolesta,
Morgan Stanley Europe SE