Nordea Capital Markets Day Lontoossa

Nordea Capital Markets Day Lontoossa Nordea järjestää tänään Lontoossa Capital Markets -päivän sijoittajille. Tilaisuudessa esitellään konsernin strategioita ja keskeisiä osa- alueita. Konsernin johtoryhmän jäsenet kertovat oman vastuualueensa strategisista suunnitelmista ja hankkeista, joilla pyritään kohdentamaan Nordea-konsernin toimintaa entistä paremmin, nopeuttamaan toimintaa sekä parantamaan konsernin tulosta. Konsernijohtaja Lars G Nordström kertoo omassa esityksessään Nordean taloudellisista tavoitteista, joita on nyt täsmennetty. Täsmennetyt taloudelliset tavoitteet ovat seuraavat: Tavoite Oman pääoman tuotto ilman liikearvoa >15 prosenttia viimeistään vuodesta 2004 lähtien Kulut Kulut vuoden 2002 tasolla vuosina 2003 ja 2004 Kulu/tuotto-suhde 55 prosenttia vuoden 2005 alusta (olettaen, että liiketoiminnan rakenne on nykyisenlainen) Kaikki muut taloudelliset tavoitteet pysyvät ennallaan. "Kustannustehokkuuden parantaminen on nyt etusijalla. Tuotot, pääoman tehokas käyttö ja luottoriskien hallinta ovat keskeisiä asioita, kun pyrimme määrätietoisesti kehittämään ja nopeuttamaan konsernin toimintaa sekä parantamaan konsernin tulosta kaikessa mitä teemme", sanoo konsernijohtaja Lars G Nordström. Lisätietoja: Sigurd Carlsen, sijoittajasuhteet, +46 8 614 7852 tai +46 702049878 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611 tai +46 709465389 Lars G Nordström ei jää eläkkeelle ensi vuonna Kun Lars G Nordström valittiin Nordean konsernijohtajaksi, Nordean hallitus ei asettanut mitään aikarajaa hänen toimikautensa pituudelle. Lars G Nordström on myös itse sanonut jatkavansa konsernijohtajana niin kauan kuin hallitus haluaa hänen jatkavan. Hän ei siten aio jäädä työsopimuksensa mukaisesti eläkkeelle ensi vuonna. "Lars G Nordströmin ensimmäiset kuukaudet konsernijohtajana ovat olleet onnistuneita. Hän on saanut hyvän vastaanoton sekä konsernin sisällä että sen ulkopuolella. Hänen kokemustaan pankkialalta arvostetaan laajasti, ja hän jatkaa Nordean konsernijohtajana ilman mitään sovittua aikarajaa", sanoo Nordean hallituksen puheenjohtaja Hans Dalborg. Lisätietoja: Hans Dalborg, hallituksen puheenjohtaja, +46 8 614 7801 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 86 11 tai +46 709465389 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00600/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00600/wkr0002.pdf