Nordea myy lisää kiinteistöjä Tanskassa

Report this content

Nordea myy lisää kiinteistöjä Tanskassa Nordea vähentää edelleen kiinteistöomistustaan. Konserni myy miltei kaikki Tanskassa jäljellä olevat kiinteistönsä yhteenliittymälle, jonka muodostavat PensionDanmark, Lægernes Pensionskasse ja Nordea Pension. Pääosa yhteenliittymälle myytävistä kiinteistöistä on Nordea Bank Danmarkin omassa käytössä olevia kiinteistöjä. Kiinteistöjen myynti tukee konsernin pyrkimystä keskittyä perusliiketoimintaan ja tehostaa oman pääoman käyttöä. Yhteenliittymälle myytävän omaisuuden myyntihinta on 233 miljoonaa euroa. Lisäksi Nordea Pensionin odotetaan ostavan kiinteistöjä 40 miljoonan euron arvosta. Markkinaehtoisten kauppojen hinnat perustuvat riippumattomiin arvioihin. Meneillään olevan kiinteistöomaisuuden vähentämisen odotetaan vaikuttavan jäljellä olevilta osiltaan vain vähän konsernin tulokseen. Nordean neuvonantajina kiinteistöomistuksen vähentämisessä toimivat Catella Corporate Finance, Citigroup ja Nordea Securities. Lisätietoja: Jakob Grinbaum, konsernin varainhallinnan johtaja, +46 8 614 7891 Allan Polack, henki- ja eläkevakuutuksen johtaja, +45 22 15 39 60 Ella Laurikkala, konserniviestintä, (09) 165 42653 Nordea on Pohjoismaiden ja Itämeren alueen johtava finanssipalvelukonserni. Konsernilla on kolme liiketoiminta-aluetta: vähittäispankki, suuret yritys- ja yhteisöasiakkaat sekä varallisuudenhoito ja henkivakuutus. Nordealla on yli 10 miljoonaa asiakasta ja 1 240 konttoria. Konserni on maailman johtava Internet- pankkipalveluiden tarjoaja ja sillä on 3,4 miljoonaa verkkopankkiasiakasta. Nordea noteerataan Helsingin, Kööpenhaminan ja Tukholman pörsseissä. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00570/wkr0002.pdf