Nordea myy Nordisk Rentingin Royal Bank of Scotlandille

Nordea myy Nordisk Rentingin Royal Bank of Scotlandille Nordea on tänään allekirjoittanut sopimuksen Nordisk Renting AB:n koko osakekannan myynnistä Royal Bank of Scotlandille. Kauppahinta on 104 miljoonaa euroa sen jälkeen kun Nordea on saanut 134 miljoonan euron osingon. Kauppa päätettäneen kesäkuun aikana ja Nordea saa siitä noin 30 miljoonan euron myyntivoiton. Myynti edellyttää Suomen kilpailuviranomaisten hyväksyntää. - Yritys on ollut toiminnassaan menestyksekäs, mutta sen myynti liittyy konsernin päätökseen keskittyä perusliiketoimintoihin. Löysimme asiantuntevan ostajan, joka voi kehittää liiketoimintaa edelleen. Myynti tukee pääoman käytön tehostamista konsernissa, sanoo Nordean konsernijohtaja Lars G Nordström. Nordisk Rentingin toiminta-ajatuksena on hankkia, omistaa ja kehittää kiinteistöjä vuokrattavaksi pitkäaikaisilla sopimuksilla vakavaraisille liikekumppaneille ja julkiselle sektorille. Nordisk Rentingin asiakkaat ovat pääasiassa suuria ruotsalaisia yksityisiä yrityksiä. Sen asiakkaina on muun muassa Ruotsin ja Suomen valtio, Ruotsin kuntia ja muita julkisyhteisöjä. Lisätietoja osoitteessa www.nordiskrenting.se. Lisätietoja: Jakob Grinbaum, konsernin varainhallinnan johtaja, +46 8 614 7891 Ella Laurikkala, konserniviestintä, Suomi, (09) 165 42653 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00540/wkr0002.pdf

Yrityksestä

Nordea luo kiinteitä suhteita asiakkaisiin ja yhteiskuntaan vahvan sitoutumisen kautta. Tarjoamme pankkipalveluja, joiden avulla ihmiset voivat saavuttaa tavoitteitaan ja toteuttaa unelmiaan. Nordea on Pohjoismaiden suurin pankki ja markkina-arvolla mitattuna yksi Euroopan 10 suurimmasta finanssipalveluyrityksestä. Nordealla on noin 11 miljoonaa asiakasta. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.