Nordea on ostanut 40 miljoonaa omaa osaketta

Nordea on ostanut 40 miljoonaa omaa osaketta Nordea AB (publ) on ostanut 20. syyskuuta 2002 mennessä 40 008 000 yhtiön omaa osaketta. Osakkeiden keskihinta oli 43,50 Ruotsin kruunua. Nordea julkaisee osavuosikatsauksensa tammi-syyskuulta 22. lokakuuta 2002. Osakemarkkinoita koskevien säännösten mukaan yhtiö ei voi ostaa omia osakkeita niiden 30 päivän aikana, jotka edeltävät osavuosituloksen julkistamista. Tausta Varsinaisen yhtiökokouksen 24. huhtikuuta 2002 antamalla valtuutuksella Nordea AB:n (publ) hallitus päätti 19. kesäkuuta 2002 ostaa enintään 150 miljoonaa yhtiön omaa osaketta (mikä vastaa noin viittä prosenttia yhtiön koko osakekannasta). Nordea AB (publ) osti 17 miljoonaa omaa osaketta huhtikuussa 2001 rajatakseen yhtiön kannustinohjelman vaikutuksia. Hallitus teki päätöksen näiden osakkeiden takaisinostosta erikseen, eikä takaisinosto ollut osa meneillään olevaa takaisinosto-ohjelmaa. Nordea AB:n (publ) omistuksessa on yhteensä 57 008 000 yhtiön omaa osaketta. Osakkeita on kaikkiaan 2 985 071 177. Lisätietoja: Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 7852 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611 Nordea on Pohjoismaiden ja Itämeren alueen johtava finanssipalvelukonserni. Konsernilla on kolme liiketoiminta-aluetta: vähittäispankki, suuret yritys- ja yhteisöasiakkaat sekä varallisuudenhoito ja henkivakuutus. Nordealla on yli 10 miljoonaa asiakasta ja 1245 konttoria 22 maassa. Konserni on maailman johtava Internet- pankkipalveluiden tarjoaja ja sillä on 3,1 miljoonaa verkkopankkiasiakasta. Nordea noteerataan Helsingin, Kööpenhaminan ja Tukholman pörsseissä. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/23/20020923BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/23/20020923BIT00160/wkr0002.pdf