Nordea ostaa loputkin Nordisk Rentingin osakkeet

Nordea ostaa loputkin Nordisk Rentingin osakkeet Nordea on hankkinut Nordea Pankki Suomi Oyj:n välityksellä omistukseensa 60 prosenttia Nordisk Renting AB:n osakkeista. Myyjinä olivat 3i Group Plc ja Sjätte AP-fonden -rahasto. Nordealla oli yhtiössä aikaisemmin 40 prosentin omistusosuus, ja se käytti nyt oikeuttaan ostaa loput yhtiön osakkeet. Osto-oikeus tuli voimaan 1. tammikuuta 2003. Kauppahinta on noin 118 miljoonaa euroa (1 075 miljoonaa Ruotsin kruunua). Kun Nordea nyt omistaa Nordisk Rentingin kokonaan, sillä on entistä joustavammat mahdollisuudet harkita yhtiötä koskevia tulevia ratkaisuja. Kauppa vaatii vielä kilpailuviranomaisten hyväksynnän. Kaupan vaikutus Nordean liikevoittoon on vähäinen. Nordisk Renting ostaa, omistaa ja kehittää kiinteistöjä pitkäaikaista vuokraustoimintaa varten. Lisätietoja yhtiön toiminnasta on Internet- osoitteessa www.nordiskrenting.se. Lisätietoja: Jakob Grinbaum, konsernin varainhallinnan johtaja, +46 8 614 7891 Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/09/20030109BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/09/20030109BIT00470/wkr0002.pdf