Nordea ostaa takaisin omia osakkeitaan

Nordea ostaa takaisin omia osakkeitaan Nordea AB:n (publ) hallitus on päättänyt tänään varsinaisen yhtiökokouksen valtuuttamana, että yhtiö ostaa takaisin enintään 30 miljoonaa omaa osakettaan (vastaa noin yhtä prosenttia yhtiön koko osakekannasta). Omia osakkeita voidaan ostaa ennen seuraavaa varsinaista yhtiökokousta. Osakkeet hankitaan Helsingin, Kööpenhaminan tai Tukholman pörssien välityksellä sellaiseen hintaan, joka sisältyy pörssin kulloinkin rekisteröimän korkeimman ostohinnan ja alimman myyntihinnan väliseen kurssivaihteluun. Omien osakkeiden oston tarkoituksena on rajata yhtiön kannustinohjelman kustannusvaikutuksia. Osakkeiden takaisinosto nostaa yhtiön osakekohtaista tuottoa ja oman pääoman tuottoa jonkin verran. Osakkeita on tällä hetkellä 2 982 miljoonaa. Lisätietoja: Arne Liljedahl, CFO, +46 8 614 7996 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 7852 eller + 46 70 204 9878 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01070/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT01070/bit0002.pdf