• Nordea/

Nordea rahoittaa Vesa Vainion nimeä kantavan vertailevan vero-oikeuden professuurin Nordea on päättänyt perustaa säätiön, joka rahoittaa Vesa Vainion nimeä kantavan vertailevan vero-oikeuden professuurin Helsingin yliopistoon. "Nordean hallitus on päättänyt lahjoittaa 1,5 miljoonaa euroa rahoittaakseen Vesa Vainion kunniaksi perustettavan professuurin kiitokseksi hänen ansioistaan konsernin muodostamisessa," sanoi Nordean hallituksen puheenjohtaja Hans Dalborg julkistaessaan asian konsernin varsinaisessa yhtiökokouksessa keskiviikkona. "Tällä lahjoituksella Nordea haluaa kunnioittaa Vesa Vainion pitkää uraa entisen Merita Pankin pääjohtajana ja Nordean hallituksen puheenjohtajana. Professuuri tehostaa pohjoismaista yhteistyötä ja hyödyttää Nordeaa ja muita pohjoismaisia organisaatioita." Helsingin yliopisto on Suomen johtava oikeustieteellinen tutkimuslaitos ja korkeakoulu. Mahdollisuutta vierailijaprofessuuriin tarjotaan edistyneille pohjoismaisille tai kansainvälisille vertailevan vero-oikeuden tutkijoille. Professuurin haltijan tehtäviin kuuluu tutkia kansainvälistä vero-oikeutta pääpainon ollessa pohjoismaisessa vero- oikeudessa. Lisätietoja: Erik Evrén, konserniviestintä, +46 8 614 8611 Kari Suominen, konsernin lakiasiat, (09) 165 42 060 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/24/20020424BIT01520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/24/20020424BIT01520/wkr0002.pdf